وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » وزیر بهداشت استرالیا: واکسن مدرنا تا دو هفته آینده تایید می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 3:57

وزیر بهداشت استرالیا: واکسن مدرنا تا دو هفته آینده تایید می‌شود

صدای استرالیا– گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفت که انتظار دارد واکسن مدرنا ظرف دو هفته آینده از سوی سازمان […]

وزیر بهداشت استرالیا: واکسن مدرنا تا دو هفته آینده تایید می‌شود

صدای استرالیا– گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفت که انتظار دارد واکسن مدرنا ظرف دو هفته آینده از سوی سازمان کالاهای دارویی مورد تایید قرار بگیرد.

هانت گفت: نخستین دوزهای واکسن مدرنا از اواسط ماه آینده وارد کشور خواهد شد.

قرار است یک میلیون دوز واکسن مدرنا در ماه سپتامبر به استرالیا تحویل داده شود. پس از آن نیز در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر، هر ماه سه میلیون دوز واکسن ارسال خواهد شد.

دولت فدرال ۲۵ میلیون دوز واکسن مدرنا خریداری کرده که ۱۰ میلیون دوز آن برای واکسیناسیون و ۱۵ میلیون دوز به عنوان تقویت کننده واکسن استفاده خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت، انتظار می‌رود که نرخ واکسیناسیون هفتگی در استرالیا، با فراهم شدن گزینه مدرنا به چند میلیون دوز برسد.

وی گفت: در صورت تامین موجودی، هم‌ اکنون ظرفیت لازم برای ارایه دو میلیون دوز واکسن آسترازنکا، فایزر و مدرنا در هفته فراهم است.

هانت افزود: با افزایش واردات واکسن فایزر از یک به دو میلیون دوز در هفته و با تامین ۷۰۰ هزار دوز واکسن مدرنا در هر هفته، درصورت وجود تقاضا قادر به عرضه بیش از دو میلیون دوز واکسن در هفته خواهیم بود.

به گفته وزیر بهداشت، تمایل به واکسن زدن از ۶۷ درصد در سه ماه قبل، به ۷۰ درصد در ماه پیش و ۷۷ درصد در ماه جاری رسیده است. همچنین ۱۳ درصد در مورد تزریق واکسن در حال بررسی هستند و ۱۰ درصد نیز قصدی برای تزریق واکسن ندارند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه