وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » وزیر امور خارجه جدید استرالیا کیست؟

تاریخ انتشار : 1397/06/05 - 15:32

وزیر امور خارجه جدید استرالیا کیست؟

صدای استرالیا – ماریس پین پس از تغییرات گسترده در دولت استرالیا از سوی نخست وزیر جدید این کشور به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب و جایگزین خانم جوبیا بیشاپ شد.

وزیر امور خارجه جدید استرالیا کیست؟

صدای استرالیا – ماریس پین پس از تغییرات گسترده در دولت استرالیا از سوی نخست وزیر جدید این کشور به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب و جایگزین خانم جوبیا بیشاپ شد.

ماریس پین در دسامبر سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین وزیر دفاع زن در استرالیا انتخاب شد و نام خود را در تاریخ سیاسی و دفاعی استرالیا ثبت کرد.

ماریس پین در روز ۲۹ جولای سال ۱۹۶۴ در سیدنی متولد شده و پدرش از کهنه سربازان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رفت. او در منطقه Bradwell Park در حومه جنوبی سیدنی بزرگ شده است و تحصیلات خود در مقطع لیسانس را در رشته حقوق در دانشگاه نیو ساوت ولز به پایان رسانده است.

پین در سال ۱۹۸۲ به حزب لیبرال پیوست و از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ به عنوان رئیس بخش جوانان لیبرال ایالت نیو ساوت ولز فعالیت کرد. او پس از آن در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ به عنوان اولین زن رئیس فدرال بخش جوانان لیبرال شد و از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ نیز یکی از اعضای بخش اجرایی حزب لیبرال در ایالت نیو ساوت ولز بود.

پین در سال ۱۹۹۴ به سمت معاون رئیس جنبش جمهوری‌خواهان استرالیا به ریاست مالکوم ترنبول برگزیده شد. او در آن زمان همچنین در سمت مشاور جان فاهی، نخست وزیر ایات نیو ساوت ولز نیز فعالیت می‌کرد و به همین دلیل انتقادات زیادی نیز متوجه او شد.

ماریس پین در پی استعفای سناتور باب وودز در ماه مارس سال ۱۹۹۷ از سوی حزب لیبرال برای جایگزینی او انتخاب شد و در روز ۹ آوریل ۱۹۹۷ فعالیت خود را به عنوان سناتور آغاز کرد، سمتی که تا کنون نیز آن را حفظ کرده است. دفتر کالر او در منطقه پاراماتا در غرب سیدنی قرار دارد.

او در سال ۲۰۰۹ و پس از آنکه تونی ابوت به عنوان رهبر حزب مخالف برگزیده شد، به عنوان وزیر سایه در شورای دولت‌های استرالیا انتخاب شد و پس از انتخابات سال ۲۰۱۰ او در سمت وزیر سایه در امور مسکن و وزیر سایه در امور توسعه بومیان استرالیا و استخدام فعالیت کرد.

در سال ۲۰۱۳ و پس از آنکه حزب لیبرال به رهبری تونی ابوت در انتخابات پیروز شد پین از سوی نخست وزیر سکان وزارت خدمات انسانی را برعهده گرفت.

با پیروز مالکوم ترنبول بر تون ابوت در سال ۲۰۱۵ ماریس پین به عنوان اولین زن استرالیایی وزیر دفاع این کشور شد و فعالیت خود را به عنوان وزیر دفاع از روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز کرد.

و در نهایت نیز با فروکش کردن بحران سیاسی در استرالیا و انتخاب اسکات موریسون به عنوان نخست وزیر جدید این کشور، ماریس پین به عنوان وزیر امور خارجه معرفی و جایگزین جولیا بیشاپ شد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه