وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » واکنش کسب‌وکارها به برنامه ویکتوریا برای خروج از قرنطینه: این نقشه‌راه است یا سد راه؟

تاریخ انتشار : 1400/06/29 - 4:59

واکنش کسب‌وکارها به برنامه ویکتوریا برای خروج از قرنطینه: این نقشه‌راه است یا سد راه؟

صدای استرالیا– گروه‌های تجاری با توصیف «نقشه‌راه» خروج ویکتوریا از قرنطینه به عنوان «سد راه» می‌گویند این برنامه در قیاس […]

واکنش کسب‌وکارها به برنامه ویکتوریا برای خروج از قرنطینه: این نقشه‌راه است یا سد راه؟

صدای استرالیا– گروه‌های تجاری با توصیف «نقشه‌راه» خروج ویکتوریا از قرنطینه به عنوان «سد راه» می‌گویند این برنامه در قیاس با نقشه‌راه نیوساوت‌ولز، بسیار محافظه‌کارانه است.

دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا، روز یکشنبه از نقشه‌راه خروج از قرنطینه این ایالت رونمایی کرد.

بر اساس این نقشه‌راه، زمانی که ۸۰ درصد ویکتوریایی‌های بالای ۱۶ سال، یک دوز واکسن خود را دریافت کرده‌ باشند، برخی از محدودیت‌ها تغییر می‌کند؛ برای مثال محدوده سفر از ۱۰ کیلومتر به ۱۵ کیلومتر افزایش می‌یابد.

اما تا زمانی که ۷۰ درصد اهالی ویکتوریا کاملا واکسینه شوند، یعنی حدودا تا ۲۶ اکتبر، قرنطینه پا برجا خواهد بود.

در آن مرحله، مقررات منع رفت و آمد در ملبورن لغو می‌شود، محدوده سفر به ۲۵ کیلومتر افزایش می‌یابد و اماکن پذیرایی و میهمان‌یاری می‌توانند تا ۵۰ میهمان کاملا واکسینه شده را در فضای باز پذیرش کنند.

همچنین افراد کاملا واکسینه شده می‌توانند به آرایشگاه بروند یا در گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره، در فضای باز دور هم جمع شوند.

وقتی ویکتوریا به پوشش ۸۰ درصدی در واکسیناسیون کامل برسد، که پیش‌بینی می‌شود ۵ نوامبر این هدف تامین شود، محدودیت سفر کاملا لغو می‌شود، فروشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و خدمات زیبایی و آرایشگاه‌ها به روی کسانی که هر دو دوز واکسن خود را زده باشند، باز می‌شود و مراکز میهمان‌یاری نیز می‌توانند فعالیت در فضای سرپوشیده را از سر بگیرند.

در آن زمان، میهمانی‌های خانگی نیز با حداکثر ۱۰ نفر مجاز خواهد شد و تا کریسمس به ۳۰ نفر هم خواهد رسید.

بازگشایی مدارس البته، منوط به سطح پوشش واکسیناسیون نیست و دانش‌آموزان سال آحری، از روز ۶ اکتبر به کلاس‌ها بازمی‌گردند. گشایش مرحله به مرحله سایر مقاطع تحصیلی نیز از ۱۸ اکتبر با پیش دبستانی‌ها تا کلاس دومی آغاز می‌شود.

اما سیدنی، با وجود داشتن بیشترین تعداد بیمار کرونایی، موارد بستری و مرگ، تقریبا دو هفته زودتر از ملبورن، آزادی‌های بیشتری را به شهروندان‌اش اعطا می‌کند. به همین دلیل هم اپوزیسیون و گروه‌های تجاری، نقشه راه ویکتوریا را محافظه‌کارانه توصیف کرده‌اند.

پل گوئرا، مدیر ارشد اجرایی اتاق بازرگانی و صنعت ویکتوریا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسب‌وکارهای ویکتوریا، مسیری به سوی رفاه می‌خواهند؛ اما در عوض، با نقشه‌راهی پر از مانع مواجهند.

وی افزود: برای ما سخت است که ببینیم همسایگان نیوساوت‌ولزی نسبتا به زندگی طبیعی بازمی‌گردند و ما همچنان در قرنطینه قرار داریم.

دیوید کنی، رییس انجمن هتل‌های استرالیا نیز با بیان اینکه این نقشه‌راه حال او را منقلب کرده، خواستار هماهنگی بین ایالت‌ها شد.

همچنین پل زهرا، مدیر ارشد اجرایی انجمن خرده‌فروشان استرالیا گفت که این نقشه‌راه ناامیدکننده است و ۶ میلیارد دلار هزینه روی دست این صنعت می‌گذارد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه