وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » همه پزشکان استرالیا مجاز به تجویز داروی سقط جنین شدند

تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 5:25

همه پزشکان استرالیا مجاز به تجویز داروی سقط جنین شدند

صدای استرالیا– بر اساس مقررات جدید معرفی شده از سوی سازمان کالاهای دارویی، پزشکان و پرستاران بیشتری اجازه خواهند داشت […]

همه پزشکان استرالیا مجاز به تجویز داروی سقط جنین شدند

صدای استرالیا– بر اساس مقررات جدید معرفی شده از سوی سازمان کالاهای دارویی، پزشکان و پرستاران بیشتری اجازه خواهند داشت که دو داروی اصلی مورد استفاده برای سقط جنین را تجویز کنند.

پیش از این دو دارویMifepristone  و Misoprostol که با هم به عنوان MS-2 Step فروخته می‌شدند، فقط توسط پزشک دارای گواهی خاص قابل تجویز بودند و پس از آن دسترسی به این دارو فقط از طریق داروسازان ثبت شده مشخص، ممکن بود.

اما اکنون این محدودیت‌ها برداشته شده و هر پزشک دارای صلاحیت و دوره‌دیده‌ای می‌تواند این داروها را تجویز کند.

داروهایMS-2 Step  را می‌توان تا روز شصت و سوم بارداری مصرف کرد. استفاده از این داروها رایج‌ترین روش پایان دادن به بارداری در استرالیا است.

البته از این پس یک هشدار و دستورالعمل جدید نیز در اطلاعات جعبه این محصول گنجانده خواهد شد.

گید کرنی، دستیار وزیر بهداشت با استقبال از این تغییرات، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما می‌دانیم که زنان در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز خود، به ویژه در مناطق غیرشهری و روستایی، با موانع ساختاری مواجه هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که همه پزشکان بتوانند مراقبت‌هایی را که برای آن آموزش دیده‌اند، ارایه کنند.

طبق قوانین قبلی، از هر ده پزشک فقط یک نفر می‌توانست MS-2 Step را تجویز کند و از هر ده داروساز نیز فقط سه نفر می‌توانستند آن را بفروشند.

نیکول هیگینز، رئیس کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: تغییرات اعلام شده دسترسی بیشتر به سقط جنین پزشکی را برای زنان سرتاسر استرالیا امکان‌پذیر می‌سازد و تشریفات غیرضروری را برای پزشکان ارایه دهنده این خدمات ضروری کاهش می‌دهد.

پزشکان عمومی اغلب اولین نقطه تماس برای زنانی هستند که دچار بارداری ناخواسته می‌شوند. زیرا آنها به پزشک عمومی خود اعتماد دارند. در جوامع روستایی نیز اغلب پزشک عمومی محلی، تنها کسی است که خدمات سلامت را ارایه می‌کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه