وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » همدردی استرالیایی‌ها با معترضان آمریکایی

تاریخ انتشار : 1399/03/17 - 15:04

همدردی استرالیایی‌ها با معترضان آمریکایی

صدای استرالیا- ده‌ها هزار استراليايي روز شنبه براي اعلام همبستگي با معترضان آمريكايی، راهپيمايی كردند.

همدردی استراليايی ها با معترضان آمريكايی

صدای استرالیا– ده‌ها هزار استرالیایی روز شنبه برای اعلام همبستگی با معترضان آمریکایی، راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی پس از آن انجام شد که مقامات کشور تردد در بخش‌هایی از شهر که تا پیش از این به واسطه رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، رفت و آمد در آنها ممنوع بود را آزاد کردند.

درخواست اجازه راهپیمایی در سیدنی در دادگاه تجدید‌نظر نیوساوت‌ولز به تایید رسید و پس از آن بود که هزاران نفر زیر سایه حضور سنگین نیروهای پلیس به راهپیمایی پرداختند.

استرالیایی‌ها با الهام از بدرفتاری و خشونت پلیس مینیاپلیس علیه جورج فلوید شهروند آمریکایی، که به مرگ او منجر شد، خواستار پایان خشونت پلیس علیه بومیان استرالیایی شدند. راهپیمایی در شرایطی انجام شد که مقامات به خانه‌نشینی شهروندان و رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید داشتند.

با این همه پس از رای دادگاه تجدید‌نظر، پلیس نیوساوت‌ولز از مردم خواست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و اعلام کرد تنها به منظور تسهیل حرکت جمعیت، در راهپیمایی حضور خواهد داشت. به گفته پلیس، بیش از ۱۰ هزار نفر با به تن کردن پرچم‌های بومی، در راهپیمایی بریزبن مشارکت کردند. بسیاری از افراد حاضر در راهپیمایی ماسک سیاهی به چهره داشتند که آخرین کلام فلوید- نمی‌توانم نفس بکشم- روی آن نوشته شده بود، جمله‌ای که به فریاد جمعی جنبش «رندگی سیاهان مهم است» تبدیل شده است.

در ملبورن نیز بیش از پنج هزار نفر تجمع کردند و برگزارکنندگان این تجمع لیستی بلند از نام بومیان استرالیایی که به دست پلیس کشته شده‌اند و یا در حین بازداشت به قتل رسیده‌اند را خواندند.

منبع: whtc


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه