وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » همبستگی هزاران استرالیایی با معترضان در آمریکا

تاریخ انتشار : 1399/03/14 - 9:41

همبستگی هزاران استرالیایی با معترضان در آمریکا

صدای استرالیا - هزاران معترض روز گذشته (سه‌شنبه) در اعلام همبستگی با معترضان آمریکایی که به مرگ جورج فلوید اعتراض دارند، در سیدنی استرالیا تظاهرات کردند.


صدای استرالیا – هزاران معترض روز گذشته (سه‌شنبه) در اعلام همبستگی با معترضان آمریکایی که به مرگ جورج فلوید اعتراض دارند، در سیدنی استرالیا تظاهرات کردند.

معترضان در بزرگترین شهر استرالیا شعار “نمی‌توانم نفس بکشم” سر می‌دادند.

این‌ آخرین جمله‌ای است که جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی پیش از کشته شدن به دست یک افسر سفیدپوست در ایالت مینه‌سوتا به زبان آورده بود.

دیوید دانگی، جوان ۲۶ ساله بومی هم که سال ۲۰۱۵ در زندان سیدنی جان خود را از دست داد همین جمله را به زبان آورده بود. پنج گارد امنیتی در تلاش برای مهار او باعث مرگش شدند.

معترضان در سیدنی پلاکاردهای “زندگی سیاه‌پوستان مهم است”، “زندگی بومیان مهم است” و “سکوت سفید خشونت است” به همراه داشتند؛ مشابه پلاکاردهایی که در اعتراضات آمریکا به چشم می‌خورند. روی پلاکاردهای دیگری نوشته شده بود: “ما شما را می‌بینیم، ما صدایتان را می‌شنویم، ما در کنار شما هستیم” معترضان با اشاره به مرگ فلوید و دانگی روی پلاکاردهایی نوشته بودند “ما اینجا هستیم، چون آن‌ها نیستند”.

معترضان از هاید پارک سیدنی به سمت پارلمان نیو ساوث ولز حرکت کردند و مسیرشان را به سمت کنسولگری آمریکا ادامه می‌دهند. دوشنبه شب حدود ۲۰۰۰ معترض در شهر پرت تجمع کرده و به طور مسالمت‌آمیز به مرگ فلوید اعتراض کردند. اعتراضات دیگری هم در شهرهای دیگر استرالیا برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه