وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » هشدار پلیس فدرال استرالیا: تصاویر روز اول مدرسه کودکانتان را منتشر نکنید

تاریخ انتشار : 1399/11/09 - 9:17

هشدار پلیس فدرال استرالیا: تصاویر روز اول مدرسه کودکانتان را منتشر نکنید

صدای استرالیا – پلیس فدرال استرالیا به والدین توصیه کرده است تا از انتشار تصاویر روز اول مدرسه کودکانشان در […]

هشدار پلیس فدرال استرالیا: تصاویر روز اول مدرسه کودکانتان را منتشر نکنید

صدای استرالیا – پلیس فدرال استرالیا به والدین توصیه کرده است تا از انتشار تصاویر روز اول مدرسه کودکانشان در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

پلیس فدرال استرالیا گفته است که انتشار تصاویر کودکان به همراه نام آنها در شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به پدوفیل‌ها می‌دهد تا از این اطلاعات برای اعمال غیراخلاقی و غیر قانونی خود استفاده کنند.

این نهاد توصیه کرده است که والدین در صورتیکه قصد انتشار تصاویر کودکانشان در شبکه‌های اجتماعی را دارند باید از تنظیمات پیشرفته‌ای برای مخفی نگهداشتن اصلاعات خصوصی کودکان استفاده کنند.

پلیس فدرال تصریح کرده است که افراد سودجو از اطلاعاتی که والدین به همراه تصاویر منتشر می‌کنند و یا در تصاویر موجود است، استفاده کرده و به عنوان مثال از طریق پیام‌هایی همانند “کودک من هم در همین مدرسه و کلاس درس‌ می‌خواند” سعی می‌کنند تا به خانواده کودک نزدیک شوند.

هشدار پلیس فدرال استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که ماموران پلیس مواردی را کشف کرده‌اند که افراد سودجو در حال ذخیره کردن تصاویر کودکان با لباس‌های مدرسه بوده‌اند تا در مواقع لازم از آنها سوء استفاده کنند.

هیلدا سیرک، افسر ارشد بخش حفاظت از کودکان و مبارزه با سوء استفاده از کودکان پلیس فدرال استرالیا گفت: بیش از هر زمان دیگری مهم است که والدین و افراد جوان نسبت به ایمنی در فضای آنلاین آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: والدین می‌توانند با اتخاذ تدابیری از کودکان خود مراقبت کنند به عنوان مثال می‌توانند به هنگام انتشار تصاویر کودکانشان با لباس مدرسه لوگوی مدرسه را محو کنند تا افراد سودجو نتوانند نام مدرسه محل تحصیل فرزندشان را پیدا کنند.

به گفته وی، در همین حال افراد سودجو به راحتی می‌توانند اطلاعات شخصی همچون تاریح تولد افراد از جمله کودکان را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

چگونه از کودکان در فضای آنلاین محافظت کنیم:

اطلاعات شخصی از جمله نام کامل و تاریخ تولد را پنهان کنید

اطمینان حاصل کنید که در پس‌زمینه عکس آدرس و دیگر اطلاعات شخصی نمایش داده نشود

از انتشار تصاویر کودکان با لباس‌های مدرسه خودداری کنید

تصاویر کودکانتان را تنها با افرادی که می‌شناسید به اشتراک بگذارید

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه