وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هشدار پزشکان استرالیایی: واکسن‌ها و داروها برای مقابله با موج اُمیکرون کافی نیستند

تاریخ انتشار : 1401/04/23 - 5:14

هشدار پزشکان استرالیایی: واکسن‌ها و داروها برای مقابله با موج اُمیکرون کافی نیستند

صدای استرالیا – پزشکان استرالیا از رهبران سیاسی این کشور خواستند در صورت حمایت مقام‌های ارشد بهداشتی از اقدامات محدودکننده […]

الزام دوز سوم واکسن در برخی مشاغل و زدن ماسک در فرودگاه‌های ویکتوریا لغو شد

صدای استرالیا – پزشکان استرالیا از رهبران سیاسی این کشور خواستند در صورت حمایت مقام‌های ارشد بهداشتی از اقدامات محدودکننده برای مقابله با افزایش موارد بستری ناشی از موج زمستانی اُمیکرون، با بازگرداندن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مخالفت نکنند.

دکتر عمر خورشید رئیس انجمن پزشکی استرالیا گفت: مهم است که در صورت توصیه کارشناسان پزشکی، سیاستمداران جلوی اجرای این توصیه‌ها را نگیرند چون ممکن است اقدامات محدودکننده ضروری باشد. با این حال به نظر می‌رسد مارک باتلر وزیر بهداشت دولت فدرال استرالیا مخالف این اقدامات بوده و آنها را رد کرده است.

دولت استرالیا برای عبور از موج اُمیکرون اتکای زیادی به داروهای ضدویروسی و واکسن‌ها دارد. از روز دوشنبه، افراد ۳۰ سال به بالا واجد شرایط تزریق چهارمین دوز واکسن هستند. همچنین دولت تعداد بیماران واجد شرایط دریافت داروهای ضدویروسی را افزایش داده است، داروهایی که خطر ابتلا به نوع شدید و مرگ ناشی از کووید را کاهش می‌دهند.

رئیس انجمن پزشکی استرالیا گفت: داروهای ضدویروسی و واکسن‌ها تا حدودی به کاهش عفونت‌ها و کم شدن بار بیمارستان‌ها کمک می‌کنند اما مشکل بزرگ این است که تعداد زیادی از مردم هنوز دوز سوم را تزریق نکرده‌اند و تصور اینکه این افراد دوز سوم را بزنند، سخت است. به همین دلیل اقدامات بهداشت عمومی (مانند ماسک و فاصله‌گذاری) همراه با اقدامات دارویی باعث کاهش بیشتر موارد می‌شود.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه