وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » هشدار رسمی: شیر آب را صبح‌ها قبل از مصرف ۳۰ ثانیه باز بگذارید

تاریخ انتشار : 1397/09/05 - 14:24

هشدار رسمی: شیر آب را صبح‌ها قبل از مصرف ۳۰ ثانیه باز بگذارید

دولت استرالیا – نهادهای رسمی دولت استرالیا از خانوارها خواسته‌اند تا برای جلوگیری از مسموم شدن شیر آب خانه را قبل از مصرف صبحگاهی 30 ثانیه باز بگذارند.

هشدار رسمی: شیر آب را صبح‌ها قبل از مصرف 30 ثانیه باز بگذارید

دولت استرالیا – نهادهای رسمی دولت استرالیا از خانوارها خواسته‌اند تا برای جلوگیری از مسموم شدن شیر آب خانه را قبل از مصرف صبحگاهی ۳۰ ثانیه باز بگذارند.

این هشدار در ماه جولای امسال توسط موسسه enHealth منتشر شد که نمایندگی ادارات سلامتی و بهداشت دولت فدارل و ایالت‌ها و قلمروهای فدرال، شورای تحقیقات پزشکی و سلامت ملی و همچنین وزارت بهداشت نیوزلند را بر عهده دارد، اما روز گذشته به طور گسترده در رسانه‌های استرالیایی بازتاب پیدا کرد.

در اطلاعیه نسبت به به وجود سرب در آب آشامیدنی خانه‌ها هشدار داده شده و از مردم خواسته شده است تا پیش از آغاز مصرف روزانه شیر آب را به مدت ۳۰ ثانیه باز بگذارند.

این اطلاعیه (از اینجا می‌توانید بخوانید) برای کاهش احتمال مسمومیت با سرب چند راهکار پیشنهاد کرده است:

اول اینکه بهتر است برای مصارف نوشیدنی و آشپزی تنها از آب سرد استفاده کنید.

دوم اینکه بهتر است صبح‌ها قبل از استفاده از آب شیر را به مدت ۳۰ ثانیه باز بگذارید و درصورتیکه برای مدت زمان زیادی در خانه نبودید شیر آب را دو تا سه دقیقه باز بگذارید.

اگرچه تاکید شده است که در لوله‌های آب استرالیا به ندرت از سرب استفاده شده است اما برخی از محصولات لوله‌کشی حاوی سرب هستند و این سرب می‌تواند با گذشت زمان در آب حل شده و وارد بدن افراد شود.

مصرف سرب می‌تواند عوارض مختلفی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به درد عضلانی، خستگی، درد در ناحیه شکم، سر درد و استفراغ اشاره کرد.

در همین حال هشدار داده شده است که نوزادانی که از شیر خشک استفاده می‌کنند بیش از هر کس دیگری در معرض خطرات ناشی از مسمومیت با سرب قرار دارند زیرا میزان آبی که آنها استفاده می‌کنند در مقایسه با سایز بدنشان بیشتر از هر فرد دیگری است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که به رغم هشدار سازمان جهانی بهداشت، استانداردهای دولت استرالیا به تولید کنندگان قطعات لوله کشی اجازه می‌دهد تا حداکثر ۴٫۵ درصد در محصولات خود از سرب استفاده کنند. ساطمان جهانی بهداشت میزان مجاز استفاده از سرب را صفر درصد اعلام کرده است و این میزان در آمریکا و کانادا تنها ۰٫۲۵ درصد است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه