وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » هشدار رسانه چینی درباره پیمان نظامی جدید استرالیا و ژاپن

تاریخ انتشار : 1399/08/29 - 4:56

هشدار رسانه چینی درباره پیمان نظامی جدید استرالیا و ژاپن

صدای استرالیا - یکی از روزنامه‌های پرتیراژ چین درخصوص پیمان نظامی جدید ژاپن و استرالیا هشدار داد و آن‌ را عامل افزایش فضای تقابل در منطقه دانست.


صدای استرالیا – یکی از روزنامه‌های پرتیراژ چین درخصوص پیمان نظامی جدید ژاپن و استرالیا هشدار داد و آن‌ را عامل افزایش فضای تقابل در منطقه دانست.

روزنامه «گلوبال تایمز» چین روز چهارشنبه هشدار داد اگر پیمان نظامی جدید بین استرالیا و ژاپن تهدیدی برای امنیت پکن محسوب شود، این دو کشور بهای آن را می‌پردازند.

این روزنامه چینی در مقاله‌ای هشدار داد، این قرارداد فضای تقابل در منطقه آسیا-اقیانوسیه را شتاب می‌بخشد.

گلوبال تایمز افزود، این پیمان نظامی اهرم جدید تفرقه افکنی در آسیا را برای آمریکا فراهم کرده و به طور بی‌ملاحظه‌ای یک همکاری نظامی عمیق علیه طرف سوم (چین) را درپی دارد.

این روزنامه دولتی در ادامه نوشت: احتمالاً پکن در برابر تحرکات آمریکا با قصد به صف کردن کشورهای مختلف علیه چین بی‌تفاوت نخواهد ماند و به طور اجتناب ناپذیری دست به اقدام متقابل خواهد زد.

گلوبال تایمز افزود: به ژاپن و استرالیا توصیه می‌کنیم درخصوص ایجاد اتحاد شبه نظامی علیه چین خویشتن‌داری کنند. بهتر است آن‌ها تحت تحریکات آمریکا به تقابل علیه چین نپرداخته و مانند هند روی طناب آمریکا قدم برندارند. اگر منافع ملی و امنیت چین به خاطر این قرارداد تحت تأثیر قرار گیرد، آن‌ها بدون شک بهایش را پرداخت خواهند کرد.

استرالیا و ژاپن که هردو از متحدان آمریکا هستند روز سه شنبه در توکیو به توافقی گسترده درخصوص تمرینات نظامی مشترک دست یافتند.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا که به این منظور به توکیو سفر کرده است در دیدار با یوشیهیده سوگا همتای ژاپنی خود گفت: دلیلی ندارد که این قرارداد موجب نگرانی در بخش دیگری از منطقه شود. این قرارداد امنیت منطقه را افزایش خواهد داد که امر خوبی است.

منبع: فارس به نقل از گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه