وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » هشدار درباره شیوع سرخک عفونی در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1398/09/20 - 13:39

هشدار درباره شیوع سرخک عفونی در ویکتوریا

صدای استرالیا– با ابتلای سه نفر دیگر به بیماری سرخک در ملبورن، مقامات بهداشتی ویکتوریا نسبت به شیوع این بیماری […]

هشدار درباره شیوع سرخک عفونی در ویکتوریا

صدای استرالیا– با ابتلای سه نفر دیگر به بیماری سرخک در ملبورن، مقامات بهداشتی ویکتوریا نسبت به شیوع این بیماری هشدار دادند.

در حال حاضر در ویکتوریا ۹ نفر به سرخک مبتلا شده اند که جدیدترین موارد آن مربوط به زنی که در دهه ۵۰ زندگی قرار دارد و یک زن و مرد دیگر که هر دو در دهه ۳۰ سالگی قرار دارند می شود.

در خصوص این بیماران جدید، مورد اول در بیمارستان تحت درمان است و نفرات دوم و سوم در منزل کمک های پزشکی را دریافت می کنند. هیچ یک از این سه نفر با یکدیگر آشنا نبوده و ارتباطی با هم نداشته اند.

دکتر برت ساتون، مسئول بهداشت ویکتوریا، در این رابطه می‌گوید: در جهان شاهد ابتلای تعداد زیادی از مردم به سرخک هستیم.

برای مثال در ساموآ هزاران نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۶۰ نفر از آنها از دنیا رفته‌اند. گزارش هایی نیز در مورد شیوع سرخک در نیوزیلند، آسیا، اروپا و آمریکا منتشر شده است.

بر اساس این گزارش فرودگاه Tullamarine  ملبورن، تامس تاون، بندر ملبورن، برایتون و فرودگاه بریزبن از مکان‌هایی هستند که از آنها به عنوان مکان های شیوع سرخک نام برده می‌شود.

 

 

واکسن MMR

دکتر ساتون در ادامه اظهارات خود گفت: افرادی که قصد انجام سفرهای خارجی را دارند باید از این مطمئن شوند که واکسن مناسب سفر را دریافت کرده‌اند. از جمله این واکسن ها،  MMR (سرخک) است و اگر کسانی دو نوبت قبلی این واکسن را دریافت نکرده‌اند باید این واکسن را بزنند.

به گفته وی، هم اکنون امکان دریافت رایگان واکسن MMR از برخی داروخانه‌ها و همچنین پزشکان عمومی برای تمام کسانی که در سال ۱۹۶۶ و یا بعد از آن متولد شده‌اند وجود دارد. افرادی که درباره سابقه واکسیناسیون خود مطمئن نیستند و همچنین کودکان خردسالی که بیشتر از ۱۸ ماه سن دارند و فقط یک واکسن دریافت کرده اند نیز باید این واکسن را بزنند.

یادآور می شود در سال ۲۰۱۹ در ویکتوریا ۵۶ مورد ابتلا به سرخک گزارش شده بود.

تمامی این موراد در بین کسانی بوده که ایمن سازی در برابر سرخک را بطور کامل انجام نداده بودند و یا به خارج از کشور سفر کرده و یا آنکه با افرادی بازگشته از سفرهای خارجی در ارتباط بودند.

منبع: ۹ نیوز 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه