وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » هزینه چهار میلیارد دلاری زندانیان برای استرالیایی‌ها

تاریخ انتشار : 1401/08/11 - 4:24

هزینه چهار میلیارد دلاری زندانیان برای استرالیایی‌ها

صدای استرالیا – هزینه نگهداری زندان‌های استرالیا سالانه 240 برای استرالیایی‌ها هزینه دارد.


صدای استرالیا – هزینه نگهداری زندان‌های استرالیا سالانه ۲۴۰ برای استرالیایی‌ها هزینه دارد.

اندرو لی، دستیار وزیر خزانه‌داری استرالیا گفت: استرالیا سالانه چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار یا ۲۴۰ دلار به ازای هر بزرگسال استرالیایی برای زندان‌ها خرج می‌کند. اگر میزان حبس در استرالیا در سطح سال ۱۹۸۵ باقی می‌ماند، استرالیا سالانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار پس‌انداز می‌کرد. به بیان دیگر، افزایش میزان حبس از اواسط دهه ۱۹۸۰ برای هر بزرگسال استرالیایی سالانه ۱۴۰ دلار هزینه داشته است.

وی افزود: به رغم نصف شدن میزان قتل از سال ۱۹۸۵، میزان حبس و زندانی شدن در این دوره دو برابر شده زیرا قوانین سختگیرانه‌تر وثیقه و محکومیت‌های طولانی‌تر، استرالیا را در وضعیت متفاوتی نسبت به کشورهای قابل مقایسه مانند بریتانیا و کانادا قرار داده است.

وی گفت: بومیان استرالیا از جمله افرادی روی کره زمین هستند که بیشترین نرخ زندانی شدن را دارند به طوری که در حال حاضر ۲٫۳ درصد از بزرگسالان بومی استرالیا پشت میله‌های زندان هستند. نرخ حبس بومیان از یک درصد در سال ۱۹۹۰ به دو برابر افزایش یافته و به ۲٫۳ درصد در حال حاضر رسیده است. وضعیت بدتر در این زمینه در استرالیای غربی وجود دارد، جایی که در آن از هر ۳۰ بزرگسال بومی یک نفر در زندان است.

دستیار وزیر خزانه‌داری استرالیا توضیح داد: نرخ حبس در سال ۱۹۸۵، ۹۶ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار بزرگسال بود که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۲ به ازای هر ۱۰۰ هزار رسید. نرخ جرم و جنایت در استرالیا در بیشتر دسته‌های جرم از اواسط دهه ۱۹۸۰ کاهش یافته است. نرخ قتل به نصف، نرخ سرقت خودرو به شدت و نرخ سرقت هم کاهش یافته است.

این مقام مسوول، پلیس سخت‌گیرتر، مجازات‌های سخت‌تر، و قوانین سخت‌گیرانه‌تر وثیقه را عامل اصلی رشد جمعیت زندانیان می‌داند. همچنین نظارت بهتر پلیس در جامعه، مهاجرت، افزایش درآمد، حذف سرب از بنزین و نصب اجباری ایموبلایزرهای الکترونیکی در وسایل نقلیه جدید، از عوامل کاهش نرخ جرم هستند. این نشان می‌دهد که می‌توان استرالیایی با جرم کمتر و حبس کمتر داشت.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه