وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » هر ۸ دقیقه یک استرالیایی به دیابت مبتلا می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 7:17

هر ۸ دقیقه یک استرالیایی به دیابت مبتلا می‌شود

صدای استرالیا - یک مطالعه جدید نشان داد تعداد افراد مبتلا به دیابت در استرالیا به سرعت در حال افزایش است.


صدای استرالیا – یک مطالعه جدید نشان داد تعداد افراد مبتلا به دیابت در استرالیا به سرعت در حال افزایش است.

داده‌های موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW) نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار استرالیایی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ به نوعی از دیابت مبتلا شده‌اند.

این تعداد طی ۲۰ سال گذشته از ۴۶۰ هزار نفر به سه برابر افزایش یافته و طی این مدت هر روز ۱۷۵ استرالیایی به دیابت مبتلا شده‌اند. طبق گزارش موسسه بهداشت و رفاه استرالیا ، این میزان ابتلا به دیابت معادل حدود ۶۴ هزار نفر در سال یا یک نفر در هر هشت دقیقه است.

ریچارد جوکس سخنگوی موسسه بهداشت و رفاه استرالیا گفت: از هر ۲۰ استرالیایی یک نفر در سال ۲۰۲۰ مبتلا به دیابت بود و بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به دیابت در استرالیا از نوع دیابت نوع ۲ است.

براساس اعلام داده‌های موسسه بهداشت و رفاه استرالیا، دیابت علت اصلی مرگ حدود ۵۱۰۰ نفر در این کشور در سال ۲۰۲۰ بود و ۲۰ درصد از ۳۶۰۰ فرد فوت شده به علت کووید-۱۹ بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نیز مبتلا به بیماری زمینه‌ای دیابت بودند.

به گفته سخنگوی موسسه بهداشت و رفاه استرالیا، استرالیایی‌هایی که در مناطق دورافتاده و بسیار دورافتاده زندگی می‌کنند ۱٫۳ برابر بیشتر از افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، در معرض ابتلا به دیابت و ۱٫۸ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از دیابت هستند.

همچنین تخمین زده می‌شود که دیابت سالانه حدود سه میلیارد دلار برای سیستم سلامت استرالیا هزینه دارد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه