وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » نگرانی نیمی از استرالیایی‌ها بابت هزینه‌های پیش‌بینی نشده

تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 4:26

نگرانی نیمی از استرالیایی‌ها بابت هزینه‌های پیش‌بینی نشده

صدای استرالیا– افزایش نرخ بهره، قبض برق و قیمت خواربار فشار زیادی به خانوارها وارد کرده و نیمی‌از استرالیایی‌ها می‌گویند […]

نگرانی نیمی از استرالیایی‌ها بابت هزینه‌های پیش‌بینی نشده

صدای استرالیا– افزایش نرخ بهره، قبض برق و قیمت خواربار فشار زیادی به خانوارها وارد کرده و نیمی‌از استرالیایی‌ها می‌گویند که در صورت بروز هزینه‌های پیش‌بینی نشده، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ واحد درصد به تعداد افرادی که می‌گویند تامین هزینه تعویض یخچال یا تعمیرات خودرو برای‌شان دشوار است، افزوده شده است.

تازه‌ترین بررسی Resolve Political Monitor که بین ۱۲ تا ۱۵ جولای بر اساس نظرسنجی از ۱۶۱۰ نفر انجام شده، نشان‌دهنده اختلاف فزاینده‌ای بین طرفداران حزب کارگر و ائتلاف بر سر عامل تورم بالا در کشور است. 

از سویی ائتلاف حملات خود را روی ناتوانی دولت در مدیریت فشار هزینه‌های زندگی متمرکز کرده و با همین حربه نیز توانست در انتخابات اخیر خود در فادن کوئینزلند پیروز شود و از سوی دیگر، رای دهندگان هنوز آنتونی آلبانیزی و جیم چالمرز را مقصر این وعیت نمی‌دانند و دولت همچنان در نظرسنجی‌ها از ائتلاف پیش است.

بر اساس نظرسنجی Resolve در ماه فوریه ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان برای پرداخت هزینه‌های پیش‌بینی نشده با مشکل مواجه  بودند؛ اما در ماه جولای، این میزان به ۵۱ درصد رسیده است.

۶۴ درصد از افراد کم درآمد می‌گویند که در پرداخت صورتحساب‌های غیرمنتظره مشکل خواهند داشت. اما حتی در میان افراد با درآمد متوسط (۴۹ درصد) و پردرآمدها (۴۶ درصد)، شواهدی مبنی بر افزایش شدید مشکلات مالی دیده می‌شود.

نیمی ‌از پاسخ دهندگان شاغل و ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان بیکار پرداخت صورتحساب‌های پیش‌بینی نشده را مشکل ارزیابی کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که مردم  انتظار ندارند شرایط اقتصادی کشور به این زودی‌ها تغییر کند. تنها ۵ درصد بر این باورند که اقتصاد طی ماه آینده بهبود خواهد یافت، در حالی که ۴۷ درصد معتقدند وضعیت بدتر خواهد شد.

در مورد مساله تورم نیز یک سوم از پاسخ‌دهندگان مدیریت آن را بر عهده بانک مرکزی می‌دانند و ۴۲ درصد کنترل تورم را وظیفه دولت می‌دانند. یک چهارم افراد نیز گفته‌اند که هم دولت و هم بانک مرکزی در کنترل تورم نقش دارند.

در عین حال ۵۱ درصد از رای دهندگان طرفدار ائتلاف مدیریت تورم را وظیفه دولت می‌دانند؛ در حالی که ۳۴ درصد حامیان حزب کارگر چنین نظری دارند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه