وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » نگاهی به مقررات سختگیرانه استفاده از اسکوتر برقی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/08 - 12:10

نگاهی به مقررات سختگیرانه استفاده از اسکوتر برقی در استرالیا

صدای استرالیا– خانواده‌هایی که کریسمس امسال اسکوتر برقی به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند؛ باید بدانند که قوانین به ویژه در کوئینزلند […]

نگاهی به مقررات سختگیرانه استفاده از اسکوتر برقی در استرالیا

صدای استرالیا– خانواده‌هایی که کریسمس امسال اسکوتر برقی به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند؛ باید بدانند که قوانین به ویژه در کوئینزلند برای این وسیله نقلیه سختگیرانه‌تر شده است.

قوانین جدید برای استفاده از اسکوترهای برقی و وسایل نقلیه فردی (PMD) از ماه نوامبر در کوئینزلند اجرایی شده و مجازات‌ها در این مورد افزایش یافته است.

بر این اساس افراد زیر ۱۶ سال باید تحت نظارت بزرگسالان از اسکوتر برقی استفاده کنند و کودکان زیر ۱۲ سال به هیج وجه مجاز به استفاده از اسکوتر برقی نیستند.

همچنین سرعت این وسایل در مسیرهای پیاده‌روی ۱۲ کیلومتر در ساعت و در مسیرهای دوچرخه سواری به ۲۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قوانین جدید به دلیل افزایش موارد بروز صدمات جدی به اسکوترسواران و همچنین عابران پیاده وضع شده است.

کوئینزلند

مقررات جدید اسکوتر برقی و PMD را با قوانین دوچرخه سواری مطابقت داد.

وسایل نقلیه فردی را می‌توان در خیابان‌های محلی، مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای دوچرخه سواری استفاده کرد. همچنین در شرایط خاص می‌توان از این وسایل در مسیرهای موتورسیکلت استفاده کرد.

جریمه سرعت غیر مجاز اسکوتر برقی نیز افزایش یافته و بین ۱۴۳ تا ۵۷۵ دلار است.

در مورد اسکوتر سواری در حال مستی، این جریمه ۴۳۱ دلار است و اسکوتر سوارهایی که در حال حرکت از تلفن همراه استفاده کنند، با جریمه سنگین ۱۰۷۸ دلاری مواجه می‌شوند.

نیو ساوت ولز

طبق قانون فعلی، اسکوترها و اسکیت‌بردهای برقی را نمی‌توان به عنوان وسیله نقلیه موتوری ثبت کرد.

از ژوئیه ۲۰۲۲، دولت نیوساوت‌ولز طرحی آزمایشی را برای اسکوتربرقی سواران به اجرا گذاشته است.

سازمان حمل و نقل این ایالت در وب‌سایت خود اعلام کرده: شما فقط می‌توانید از اسکوترهای برقی اشتراکی استفاده کنید که از طریق یک ارائه‌دهنده اسکوتر برقی تأیید شده اجاره داده می‌شوند.

استفاده از اسکوتر برقی خصوصی در جاده‌های نیوساوت‌ولز یا مناطق مرتبط (از جمله در مناطق آزمایشی) مجاز نیست.

ویکتوریا

نمی‌توانید در جاده‌های عمومی و مسیرهای پیاده‌روی در ویکتوریا سوار اسکوترهای برقی خصوصی شوید. اما می توانید در مناطق خاصی از اسکوتربرقی‌های تجاری استفاده کنید.

افرادی که از اسکوترهای برقی اجاره‌ای استفاده می‌کنند نباید وارد مسیرهای پیاده روی بشوند و فقط در خطوط دوچرخه، مسیرهای دوچرخه، مسیرهای مشترک و جاده‌هایی با محدودیت سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت امکان سواری با این وسیله را دارند.

آزمایش یک‌ساله استفاده عمومی از اسکوتر برقی تجاری در خیابان‌های ملبورن از اول فوریه آغاز شده است.

استرالیای جنوبی

اسکوترهای برقی را نمی‌توان در جاده‌ها یا مناطقی مانند مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و عابر پیاده یا محل‌های پارک خودرو استفاده کرد و طبق قوانین فعلی این ایالت، اسکوتر برقی از استانداردهای ثبت به عنوان خودرو برخوردار نیست. 

اما آزمایش اسکوتر برقی در چهار سایت در آدلاید به اجرا درآمده است.

در این طرح، تنها اسکوترهای برقی مجاز به استفاده در مناطق آزمایشی، آنهایی هستند که مشروط به مجوز تجاری صادر شده توسط شورای محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استرالیای غربی

در اواخر سال ۲۰۲۱، این ایالت مقررات مربوط به اسکوترهای برقی را به روز کرد و به این ترتیب، استفاده از این وسایل نقلیه در مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای مشترک مجاز است؛ به این شرط که فرد راننده از سمت چپ حرکت کند و به عابران پیاده راه بدهد.

اسکوتر سواران نمی‌توانند در جاده‌هایی با محدودیت سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و همچنین جاده‌هایی که دارای خط جداکننده یا خط چین وسط هستند، رانندگی کنند.

تاسمانی

هر فرد ۱۶ سال یا بیشتر در صورتی که کلاه ایمنی به سر داشته باشد و تمام قوانین جاده‌ای از جمله محدودیت‌های سرعت را رعایت کند، می‌تواند سوار اسکوتر برقی مورد تایید شود.

اما پلیس به مردم هشدار داده که اسکوترهای برقی باید مقررات ایالتی را رعایت کنند، در غیر این صورت اسکوتر سواران جریمه خواهند شد.

در تاسمانی، دستگاه PMD باید حداقل یک چرخ داشته باشد، طول آن حداکثر ۱۲۵ سانتی‌متر، عرض ۷۰ سانتی متر و ارتفاع آن ۱۳۵ سانتی متر باشد، وزن آن کمتر از ۴۵ کیلوگرم باشد، قادر به حرکت سریع‌تر از ۲۵ کیلومتر در ساعت نباشد و برای یک نفر طراحی شده باشد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه