وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » نکات مهمی که در سال اول اقامت در ملبورن یاد می‌گیرید

تاریخ انتشار : 1401/02/29 - 7:34

نکات مهمی که در سال اول اقامت در ملبورن یاد می‌گیرید

صدای استرالیا - در یک سال عادی حدود 70 هزار فرد جدید در شهر ملبورن ساکن می‌شوند. علاوه بر این، سالانه 2.7 میلیون نفر از این شهر بازدید می‌کنند. درباره شهر ملبورن نکات مهمی وجود دارند که بهتر است به سرعت آنها را یاد بگیرید.

شهر ملبورن از بلندترین برج ویکتوریا

صدای استرالیا – در یک سال عادی حدود ۷۰ هزار فرد جدید در شهر ملبورن ساکن می‌شوند. علاوه بر این، سالانه ۲٫۷ میلیون نفر از این شهر بازدید می‌کنند. درباره شهر ملبورن نکات مهمی وجود دارند که بهتر است به سرعت آنها را یاد بگیرید.

۱- جایی که زندگی می‌کنید، برای همیشه وضعیت شما را مشخص خواهد کرد. مهم نیست اهل کجا باشید یا به چه چیزی علاقه داشته باشید، وقتی منطقه‌ای از شهر ملبورن را برای زندگی انتخاب کنید، این انتخاب بقیه زندگی شما را در این شهر مشخص خواهد کرد.

۲- شما به یک تیم فوتبال استرالیایی نیاز دارید. لیگ فوتبال استرالیا یک کسب‌وکار بزرگ در ملبورن است و انصراف از آن گزینه درستی نیست. به هر دلیلی می‌توانید تیمی را انتخاب کنید اما وقتی که تیمی را انتخاب کردید، دیگر از آن عقب‌نشینی نکنید.

۳- تلفظ درست این منطقه مهم در ملبورن Pran است. بله می‌دانیم شبیه Prah-RAHN است اما به ما اعتماد کنید، تلفظ درست Pran  است.

۴  یکشنبه شب‌ها وقت رفتن به رستوران نیست. بسیاری از رستوران‌های ملبورن یکشنبه شب‌ها تعطیل هستند و رستوران‌هایی هم که باز هستند اغلب تا دیروقت باز نمی‌مانند.

۵- نمی‌توانید بلیط تراموا را در تراموا بخرید. قبل از سوار شدن به تراموا به ۷-Eleven که یک سوپرمارکت است یا یک ایستگاه قطار بروید و بلیت بخرید.

۶- اما حداقل تراموا در شهر رایگان است. اگر از مرکز شهر بیرون نمی‌روید برای سوار شدن به تراموا نیازی به Myki ندارید و استفاده از تراموا در این شرایط کاملا رایگان است. ایستگاه‌ها هم منطقه رایگان تراموا را اعلام می‌کنند.

۷- گالری ملی ویکتوریا رایگان است و ترسناک نیست! پربازدیدترین گالری هنری در استرالیا با آن ساختمان عظیم سنگی، نگهبانان امنیتی با کت و شلوار و کراوات مشکی با ابهت به نظر می‌رسد اما در واقع گالری ملی ویکتوریا مکانی بسیار دلپذیر است. اگرچه برای بازدید از نمایشگاه‌های موقت باید بلیط تهیه کنید اما بیشتر گالری کاملا رایگان است. حتی می‌توانید زیر سقف شیشه‌ای زیبا یا در باغ پشت ساختمان بنشینید و تا زمانی که می‌خواهید کتاب بخوانید.

۸- اگر می‌خواهید به خیابان راسل در مرکز ملبورن بروید، از خیابان کالینز نروید، در عوض از خیابان‌های بورک و فلیندرز استفاده کنید تا از سربالایی وحشتناک خیابان کالینز دوری کنید.

۹- اتوبوس فرودگاه چندان بد نیست. خبر بد: قطاری به فرودگاه وجود ندارد. خبر خوب: اتوبوسی هست که هر ۱۵ دقیقه یکبار حرکت می‌کند و در عرض نیم ساعت شما را به آنجا می‌رساند.

۱۰- همه جا چاله وجود دارد. ملبورن در حال اجرای پروژه بزرگ ساخت دومین حلقه تونل قطار در شهر است. این یعنی حفر چاله‌های غول پیکر در سراسر شهر که به آن عادت می‌کنید.

۱۱- واقعا باید میله‌های قطار را بچسبید. مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید، وقتی صدای رسیدن به ایستگاه در تراموا می‌آید، نمی‌توانید تعادل خود را حفظ کنید. بنابراین برای حفظ تعادل دستگیره‌ها و میله‌ها را بگیرید.

۱۲- چهارشنبه به بازار ملکه ویکتوریا نروید. بازار Queen Victoria یکی از مکان‌های مورد علاقه در ملبورن است که مملو از غرفه‌هایی است که در آنها از سبزیجات تازه و سوسیس‌های خانگی گرفته تا سوغاتی‌ها و پولیورهای دستباف فروخته می‌شوند اما این بازار روزهای دوشنبه و چهارشنبه به طور کامل و از ساعت ۳ یا ۴ بعد از ظهر در سایر روزهای هفته بسته است.

۱۳- باید خودتان درهای قطار را باز کنید. قطار در ایستگاه شما متوقف شده و آماده پیاده شدن هستید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نگران نباشید در خراب نیست. باید دکمه را فشار دهید تا درها باز شوند.

۱۴- مسیرهای تراموا دقیقا به اندازه عرض چرخ دوچرخه است. ممکن است چرخ دوچرخه شما در آنها گیر کند و تصادف کنید

۱۵- عبارت مخففACMI  (موزه ملی فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و هنر استرالیا) به صورت “Ack-me” تلفظ می‌شود، حروف را هجی نکنید.

۱۶- داکلندز از مرکز تجاری شهر دورتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اگرچه داکلندز خود را به عنوان بخش اضافه مرکز تجاری شهر به حساب می‌آورد اما از آن فاصله دارد. از مرکز خرید بورک استریت تا داکلندز نیم ساعت پیاده طول می‌کشد.

۱۷- در زمستان در تعطیلات آخر هفته در خیابانPunt  رانندگی نکنید چون احتمالا درگیر ترافیکی سنگین خواهید شد که ناشی از برگزاری بازی فوتبال استرالیایی است.

۱۸- اگر می‌توانید در خیابانSwanston  قدم نزنید. خیابان Swanston  گذرگاه اصلی توریستی ملبورن است. این یعنی جمعیت زیادی که به آهستگی حرکت می‌کنند. خیابان الیزابت هم خیلی بهتر نیست اما سرعت حرکت جمعیت در آن کمی بیشتر است.

۱۹- خیابانFitzroy  درسنت‌کیلدا و خیابان برانزویک درFitzroy  است. این نکته برای همه گیج‌کننده است.

۲۰- به چتر و ژاکت کشباف پشمی نیاز دارید. دما در ملبورن می‌تواند به شدت در نوسان باشد و در عرض چند دقیقه ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یابد. اگرچه میزان بارندگی در سیدنی به طور کلی بیشتر از ملبورن است اما بارش‌های ملبورن غیر قابل پیش‌بینی هستند و به همین دلیل باید تجهیزات جلوگیری از خیس شدن و گرم ماندن را به همراه داشته باشید.

منبع: تایم‌آوت


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه