وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » نکاتی درباره قوانین اضافه کار و مرخصی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/09/10 - 16:45

نکاتی درباره قوانین اضافه کار و مرخصی در استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس قانون کار عادلانه در استرالیا، کارفرما موظف است حقوق کارمند و یا کارگر خود را بر […]

نکاتی درباره قوانین اضافه کار و مرخصی در استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس قانون کار عادلانه در استرالیا، کارفرما موظف است حقوق کارمند و یا کارگر خود را بر اساس تمام ساعت هایی که وی در سرکار حضور دارد بصورت کامل بپردازد.

اغلب اتفاق می افتد که کارگران و کارمندان جوان در خصوص مواردی همچون قوانین مربوط به حقوق بویژه اضافه کار و همچنین مرخصی ابهاماتی را دارند؛ در همین رابطه  Fair Work Ombudsman با انتشار مطلبی در فیسبوک تلاش کرده تا به این ابهامات پاسخ بگوید.

یکی از این ابهامات مربوط به حضور در محل کار قبل و یا بعد از شروع ساعت کار رسمی است. بر اساس قوانین کار، کارفرما موظف است به ازای تمام ساعت هایی که کارگر وی در محل کار حضور دارد به او حقوق بدهد.

برای مثال اگر ساعت کار رستورانی هشت صبح است و کارگر این رستوران مجبور است تا برای درست کردن قهوه ساعت ۷:۴۵ در محل کار حضور داشته باشد، کارفرما موظف است که به ازای این ۱۵ دقیقه به او اضافه کار بدهد.

بر همین اساس اگر می بیند که حقوق شما بر اساس ساعات کار کمتر از مبلغی است که باید باشد، و یا کار فرما ساعات کار اضافه شما را به دلیل اینکه ۱۵ دقیقه یا نیم ساعت است نادیده می گیرد، این یک امر غیر قانونی است.

اخبار مرتبط:

کارگران استرالیایی تا ۱ میلیون دلار بیشتر از تحصیل‌کرده‌ها درآمد دارند

آیا حقوق متناسب با کار خود در استرالیا دریافت می‌کنید؟

برترین شرکت‌های استرالیایی برای کار کردن

 

ابهام دیگری که در این رابطه وجود دارد مربوط به شرکت در جلسات و یا دوره های آموزشی در خارج از ساعات کار و یا خارج از محیط کار است.

بر اساس قانون کار، کارفرما موظف است برای ساعاتی که کارمند و یا کارگر وی در جلسات و یا دوره های آموزشی خارج از ساعت کاری شرکت می کند حقوق پرداخت کند.

مورد دیگر مربوط به مرخصی است. در استرالیا هر کارگر تمام وقتی ۴ هفته در سال مرخصی دارد. اینکه برخی کارفرمایان در ایام کریسمس و سال نو با دادن مرخصی به کارکنان به دلیل شلوغی خودداری می کنند غیر منطقی است.

نکته مهم آن است که این ۴ هفته مرخصی به غیر از مرخصی هایی است که به دلیل بیماری و یا موراد دیگر شامل افراد می شود.

کارفرما حق ندارد که به دلیل این مرخصی ها حقوق کارکنان خود را کم کند مگر آنکه توافقی میان کارگر و کارفرما در این رابطه انجام شده باشد.

البته در مورد صنایع مختلف قوانین مختلفی در مورد مرخصی وجود دارد و برای مثال قانون مرخصی برای مشاغل سخت همچون کارهای ساختمانی با سایر حرفه ها متفاوت است.

در صنعت ساخت و ساز تعطیلات سالانه ۸ هفته است که البته این میزان تعطیلات باید به تائید کارفرما برسد.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه