وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بیشتر نهنگ‌های خلبان به ساحل آمده در استرالیا مردند

تاریخ انتشار : 1397/01/06 - 11:15

بیشتر نهنگ‌های خلبان به ساحل آمده در استرالیا مردند

صدای استرالیا - با وجود تلاش داوطلبان در سواحل غربی استرالیا، اغلب ۱۵۰ نهنگ‌ خلبانی که به ساحل آمده بودند مردند و اکنون تلاش‌ها تنها برای زنده نگه داشتن ۱۵ نهنگ نیمه جان ادامه دارد.

بیشتر نهنگ‌های خلبان به ساحل آمده در استرالیا مردند

صدای استرالیا – با وجود تلاش داوطلبان در سواحل غربی استرالیا، اغلب نهنگ‌های خلبان که به ساحل آمده بودند مردند و اکنون تلاش‌ها تنها برای زنده نگه داشتن ۱۵ نهنگ نیمه جان ادامه دارد.

صبح جمعه (۲۳ مارس – سوم فروردین) گزارش شد که حدود ۱۵۰ نهنگ در سواحل غربی استرالیا به ساحل افتادند و عملیات بزرگی برای نجات آنها آغاز شده است.

ماهیگیران این حیوانات را در ساعات اولیه بامداد جمعه در خلیج هملین در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب شهر پرت پیدا کردند.

حدود ۱۰۰ داوطلب برای مرطوب نگه داشتن این حیوانات و بازگرداندن آنها به آب تلاش کردند اما با فرا رسیدن غروب جمعه، بیش از ۱۰۰ نهنگ مرده بودند.

یکی از مسئولان بخش “تنوع زیستی، جاذبه‌ها و حفاظت محیط زیست” می‌گوید که “وزن و قدرت این حیوانات و وزش شدید باد و باران بر عملیات نجات و اینکه چه وقت و کجا بتوانیم آنها را به دریا بازگردانیم اثر می‌گذارد.”

به گفته مقامات محلی این نهنگ‌ها از نوع “نهنگ خلبان باله کوتاه” هستند که از تیره دلفین‌سانان هستند و به این نوع به ساحل افتادن دسته‌جمعی شهرت دارند.

مقامات محلی همچنین درباره جمع شدن کوسه ماهی‌ها هشدار دادند و از مردم خواستند که از این منطقه دور باشند.

“نهنگ‌های خلبان باله کوتاه” معمولا ۵ متر طول دارند و در آب‌های گرمسیری زندگی می‌کنند.

دانشمندان دقیقا نمی‌دانند که چه عاملی نهنگ‌ها را دسته جمعی به ساحل می‌کشاند و اینگونه باعث مرگ آنها می‌شود.

آنها می‌گویند که نهنگ‌های به ساحل افتاده ممکن است بیمار یا مجروح باشند و یا اینکه در جهت یابی به ویژه در مناطقی که ساحل آن شیب تدریجی دارد، دچار اشتباه شوند.

گاهی بعضی از نهنگ‌هایی که به ساحل می‌‎افتند دراثر اضطراب از خود سیگنال‌هایی منتشر می‌کنند که باعث می‌شود سایر نهنگ‌ها هم به ساحل کشیده شوند.

بزرگترین مورد به ساحل افتادن دسته جمعی نهنگ‌ها مربوط به سال ۱۹۹۶ بوده است که حدود ۳۲۰ نهنگ باله بلند در سواحل غربی استرالیا به ساحل افتادند.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه