وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » نرخ بیکاری استرالیا ثابت ماند

تاریخ انتشار : 1402/10/29 - 9:00

نرخ بیکاری استرالیا ثابت ماند

صدای استرالیا– با وجود تداوم فشردگی بازار کار، نرخ بیکاری استرالیا در دسامبر ۲۰۲۳ ثابت ماند. داده‌های جدید اداره آمار […]

نرخ بیکاری استرالیا ثابت ماند

صدای استرالیا– با وجود تداوم فشردگی بازار کار، نرخ بیکاری استرالیا در دسامبر ۲۰۲۳ ثابت ماند.

داده‌های جدید اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری تعدیل شده فصلی، با وجود کاهش ۶۵ هزار نفری اشتغال، در ماه دسامبر در سطح ۳٫۹ درصد باقی مانده است.

در این ماه، تعداد بیکاران نیز در حدی اندک و به اندازه یک هزار نفر کاهش یافته است.

دیوید تیلور، مسوول آمار نیروی کار اداره آمار استرالیا گفت که این ارقام عمدتا منعکس کننده تغییرات فصلی است که به طور سنتی در آستانه کریسمس اتفاق می‌افتد.

وی افزود: وضعیت مستحکم اشتغال در اکتبر و نوامبر و افت آن در دسامبر نشان دهنده تغییراتی در زمان‌بندی رشد اشتغال در ماه‌های پایانی ۲۰۲۳ در مقایسه با سال‌های پیش است.

تیلور توضیح داد: با وجود افت قابل توجه میزان اشتغال در دسامبر، تعداد افراد شاغل همچنان ۵۲ هزار نفر بیش از سپتامبر بوده است.

وی گفت: با نگاهی به ۱۲ ماه گذشته، می‌بینیم که اشتغال تعدیل شده فصلی به طور متوسط ۳۲ هزار نفر در ماه افزایش یافته که نشان دهنده رشد اساسی قابل قبولی در طول سال ۲۰۲۳ است.

تیلور ادامه داد: هم نرخ بیکاری و هم نرخ اشتغال ناقص به نسبت پایین باقی مانده و نرخ مشارکت و اشتغال-به- جمعیت نسبتا بالا بوده که نشان می‌دهد بازار کار همچنان پر رقابت و فشرده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه