وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » نامه موریسون به سالمندان استرالیایی: منتظر فایزر نمانید؛ هرچه سریع‌تر واکسن آسترازنکا بزنید!

تاریخ انتشار : 1400/06/12 - 9:42

نامه موریسون به سالمندان استرالیایی: منتظر فایزر نمانید؛ هرچه سریع‌تر واکسن آسترازنکا بزنید!

صدای استرالیا– اسکات موریسون، در پیامی به افراد ۶۰ سال به بالا از آنها خواسته است که در صف واکسن […]

نامه موریسون به سالمندان استرالیایی: منتظر فایزر نمانید؛ هرچه سریع‌تر واکسن آسترازنکا بزنید!

صدای استرالیا– اسکات موریسون، در پیامی به افراد ۶۰ سال به بالا از آنها خواسته است که در صف واکسن فایزر نمانند و آسترازنکا تزریق کنند.

قرار است به زودی نامه‌ای با امضای اسکات موریسون، نخست‌وزیر، گرگ هانت، وزیر بهداشت و پل کلی، مسوول ارشد پزشکی استرالیا برای بیش از ۵۰۰ هزار نفری که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، ارسال شود.

تصمیم برای ارسال نامه مذکور به این دلیل گرفته شده که استرالیایی‌های سالمند واکسینه نشده، که بیشتر در برابر کووید-۱۹ آسیب‌پذیرند، ممکن است پس از بازگشایی مرزها، کاهش محدودیت‌ها و آغاز فرایند زندگی با ویروس، مجبور به ماندن در خانه باشند.

در این نامه آمده است: توصیه کارشناسان سلامت بسیار روشن است؛ افراد ۶۰ سال به بالا در معرض خطر ابتلای شدید به کووید-۱۹ هستند و باید در اسرع وقت ممکن واکسن بزنند.

این نامه می‌افزاید: شیوع‌های اخیر سویه‌های واگیردارتر ویروس کووید-۱۹، به همراه موارد ناراحت‌کننده مرگ شهروندان در سیدنی، اهمیت واکسن زدن فوری استرالیایی‌های بالای ۶۰ سال را دو چندان می‌کند.

نزدیک به ۱۸ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در استرالیا، با وجود اینکه ماه‌هاست نوبت‌شان رسیده، هنوز دوز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از دلایل این مساله انتظار بسیاری افراد برای رسیدن محموله‌های بزرگ واکسن مدرنا و فایزر است که قرار است اواخر امسال وارد کشور شود. هرچند که چند میلیون دوز از این واکسن‌ها قرار است با اولویت در اختیار افراد بین ۱۲ تا ۳۹ سال قرار بگیرد.

موریسون در این نامه استرالیایی‌های سالمند را تشویق کرده که همین حالا برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند و اشاره کرده که واکسن آسترازنکا در داروخانه‌ها، کلینیک‌های عمومی و هاب‌های دولتی واکسیناسیون در سراسر کشور موجود است.

منبع: ۷ نیوز

اخبار مرتبط

نیم میلیون دوز واکسن فایزر از سنگاپور رسید؛ آغاز کاهش محدودیت ها در برخی از مناطق سیدنی

انجمن پزشکی استرالیا خواستار واکسیناسیون اجباری تمامی کارکنان نظام سلامت شد


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه