وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » مهلت به واکسن نزده‌ها در نیوساوت ولز برای خروج از محدودیت‌ها

تاریخ انتشار : 1400/06/19 - 6:17

مهلت به واکسن نزده‌ها در نیوساوت ولز برای خروج از محدودیت‌ها

صدای استرالیا- شهروندان نیوساوت‌ولز اگر می‌خواهند آزاد باشند که به دیدار خانواده و دوستان، رستوران، سفر، آرایشگاه، باشگاه ورزشی یا […]

مهلت به واکسن نزده‌ها در نیوساوت ولز برای خروج از محدودیت‌ها

صدای استرالیا- شهروندان نیوساوت‌ولز اگر می‌خواهند آزاد باشند که به دیدار خانواده و دوستان، رستوران، سفر، آرایشگاه، باشگاه ورزشی یا مسابقات فوتبال بروند، کمی بیشتر از یک ماه مهلت دارند که هر دو دوز واکسن خود را زده باشند.

بر اساس نقشه‌راه خروج از قرنطینه که گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز روز پنج‌شنبه آن را اعلام کرد، زمانی که ۷۰ درصد شهروندان این ایالت در برابر کووید-۱۹ به طور کامل واکسینه شوند، مقادیر زیادی از محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

در آن زمان، اموری مثل سینما رفتن، مراجعه به آرایشگاه و پذیرش تعداد محدودی مهمان، به همراه سفر به نواحی مختلف درون ایالت مجاز خواهد بود.

اما این آزادی‌ها فقط به افراد واکسینه شده داده می‌شود. افرادی که واکسن نزده باشند، اجازه دارند فقط به موارد ضروری مانند خرید از سوپرمارکت‌ها بروند.

برجیکلیان گفت: ما هشدارهای لازم را دادیم. بیایید و واکسن بزنید وگر نه امکان مشارکت در این برنامه را نخواهید داشت.

البته در مورد مناطق پرخطر، برخی از محدودیت‌ها باقی خواهد ماند.

آزادی‌هایی که بر اساس این نقشه راه اعطا می‌شود، از طریق ویژگی وضعیت واکسیناسیون روی سیستم ورود کد QR ایالت کنترل خواهد شد.

برجیکلیان گفت: اگر می‌خواهید بیرون بروید و خریدی بکنید که جزو خریدهای ضروری نباشد، باید کد QR خود را وارد کنید و اگر نشانه سبز رنگ واکسیناسیون کنار نام‌تان نباشد، اجازه ورود پیدا نخواهید کرد.

همچنین در حالی که در بیست و چهار ساعت منتهی به ۸ شب پنجشنبه، تعداد ۱۵۴۲ مبتلا شناسایی شده و ۹ مورد فوت نیز ثبت شده است، برخی از نواحی در نیوساوت‌ولز که مورد ابتلایی نداشته‌اند، از قرنطینه خارج خواهند شد.

به این ترتیب از روز شنبه، بخش‌هایی از ساحل شمال مرکزی و شمالی در ایام تعطیلات قرنطینه نخواهند بود. نواحی ریورینا و مورامبیجی، شامل واگا واگا و آلبوری نیز از قرنطینه خارج خواهند شد.

البته انجمن پزشکی استرالیا، از این نقشه‌راه به دلیل مشخص نبودن جزییاتش انتقاد کرده است.

دکتر عمر خورشید، رییس این انجمن خواستار انتشار مدل‌سازی مورد استفاده درباره موارد ابتلا در آینده و آثار آن بر سیستم بهداشت و درمان شد.

وی گفت: متاسفانه نقشه‌راه مذکور، نیوساوت‌ولز را دربرابر خطر بزرگ بازگشت به قرنطینه قرار خواهد داد.

در همین حال، اعلام شده که زمان امتحانات نهایی دبیرستان نیز روز جمعه خواهد بود و به گزارش چند روزنامه، هیچ امتحانی لغو نخواهد شد.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه