وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » ملبورن مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهر پایتختی استرالیا از نظر اجاره خانه

تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 5:49

ملبورن مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهر پایتختی استرالیا از نظر اجاره خانه

صدای استرالیا - آخرین آمار نشان می‌دهد در میان پایتخت‌های ایالت‌ها و مناطق فدرال استرالیا، ملبورن به عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین شهر برای اجاره یک خانه معمولی جایگزین آدلاید شده است.

شهر ملبورن از بلندترین برج ویکتوریا

صدای استرالیا – آخرین آمار نشان می‌دهد در میان پایتخت‌های ایالت‌ها و مناطق فدرال استرالیا، ملبورن به عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین شهر برای اجاره یک خانه معمولی جایگزین آدلاید شده است.

داده‌های منتشر شده توسط موسسه CoreLogic نشان می‌دهد که میزان اجاره در هر هشت شهری که مراکز ایالت‌ها و مناطق فدرال استرالیا هستند، در فاصله زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲ و نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در همین دوره زمانی، بازار اجاره در استرالیا همچنان به رقابتی‌تر شدن خود ادامه داد و نرخ ملی مسکن خالی از ۲٫۲ درصد در سال گذشته به ۱٫۲ درصد کاهش یافت.

در همین حال بدتر شدن توان مالی در شرایطی رخ داده است که بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را برای سومین بار در ماه‌های اخیر افزایش داده است.

بررسی CoreLogic رشد اجاره‌بها را به ترکیبی از عرضه کم و تقاضای بالاتر نسبت می‌دهد.

بر این اساس، ملبورن اکنون تاج ارزان‌ترین بازار اجاره را با اجاره یک مسکن معمولی به قیمت ۴۸۰ دلار در هفته به دست آورده است.

میزان اجاره‌ها در آدلاید با رشد ۴٫۳ درصدی به ۴۹۲ دلار در هفته افزایش یافته که بالاترین نرخ رشد در یک سه ماهه از سال ۲۰۰۵ تاکنون است. آدلاید همچنین کمترین نرخ خانه‌ها و واحدهای خالی را در ماه ژوئن با تنها ۰٫۳ درصد داشت اما در عین حال واحدهای آدلاید با متوسط اجاره هفتگی ۴۰۵ دلار، همچنان ارزان‌ترین واحدها در سراسر استرالیا هستند.

کانبرا، پایتخت استرالیا همچنان گران‌ترین مکان برای اجاره است و یک ملک معمولی در این شهر با قیمت ۶۹۰ دلار در هفته اجاره می‌شود.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه