وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » مرگ دختر ۱۳ ساله و پسر ۲ ساله به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا/ مجموع جان باختگان به ۳۰۰ نفر رسید

تاریخ انتشار : 1398/04/19 - 13:07

مرگ دختر ۱۳ ساله و پسر ۲ ساله به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا/ مجموع جان باختگان به ۳۰۰ نفر رسید

صدای استرالیا- یک دختر 13 ساله در ملبورن آخرین قربانی ویروس مرگبار آنفلوآنزا در استرالیا بود و هفته پیش نیز یک کودک دو ساله در پرت تسلیم این بیماری شد.

مرگ دختر 13 ساله و پسر 2 ساله به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا

صدای استرالیا- یک دختر ۱۳ ساله در ملبورن آخرین قربانی ویروس مرگبار آنفلوآنزا در استرالیا بود و هفته پیش نیز یک کودک دو ساله در پرت تسلیم این بیماری شد.

خانواده این دختر ۱۳ ساله گفته‌اند که قلب آنها به دلیل مرگ فرزندانش شکسته است. این دختر نوجوان که کریستال لی وایتلی نام داشت سه روز بعد از ابتلا به آنفلوآنزا، در خانه از دنیا رفت.

کارین جیمز وایتلی، مادر بزرگ کریستال با انتشار مطلبی عاطفی در فیسبوک درباره اولین نوه خود سخن گفته است. او در این مطلب نوشته است: عزیزم قلب من شکسته و زندگی دیگر همانند قبل نخواهد شد. دختر عزیز من با فرشته‌ها پرواز کن. من همیشه دلتنگ تو خواهم بود.

خارج از ملبورن و در نقطه‌ای دیگر از استرالیا خانواده‌ای دیگر داغدار کودک ۲ ساله خود هستند که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باخته است.

الیجان دیوید هوینه، کودک ۲ ساله‌ای است که هفته گذشته در بیمارستان کودکان پرت مرده است.

بر اساس اعلام اداره بهداشت فدرال، پیش از این در سراسر استرالیا در سال جاری ۱۳۱ هزار نفر به آنفلوآنزا مبتلا شده بودند و ۲۸۷ نفر نیز در سراسر استرالیا به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته بودند.

این وضعیت در حالی است که چندین مرکز پرستاری در نیوساوت ولز با شیوع آنفلوآنزا دست به گریبان هستند.

در همین رابطه اداره بهداشت نیوساوت ولز از خانواده و دوستانی که فردی را در خانه‌های پرستاری دارند خواسته تا اقدام به زدن واکسن آنفلوآنزا کنند و یا اگر فرد مورد نظر آنها حالش خوب نیست دیدار با وی را به زمان دیگری موکول کنند.

دکتر ویکی شفرد، رئیس بیماریهای واگیردار اداره بهداشت نیوساوت ولز نیز در این رابطه می‌گوید: در هفته گذشته در ۲۶ مرکز نگهداری سالمندان شاهد شیوع آنفلوآنزا بوده‌ایم.

بر همین اساس فقط در نیوساوت ولز ۶۶ فرد بالای ۶۰ سال در سال جاری بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باخته‌اند که ۹ مورد از آنها در هفته گذشته بوده است.

یک مرکز پرستاری در نزدیکی وولونگانگ به دلیل شیوع این بیماری تعطیل شده و در حدود ۲۰ نفر از افراد حاضر در این مرکز و ۲۰ نفر از کارمندان آن دارای نشانه‌های بیماری آنفلوآنزا بوده‌اند و ۵ نفر از آنها نیز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

منبع: گاردین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه