وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » مرگ داوطلبانه در نیوساوت‌ولز قانونی شد

تاریخ انتشار : 1401/02/30 - 4:19

مرگ داوطلبانه در نیوساوت‌ولز قانونی شد

صدای استرالیا- بالاخره بعد از مدت‌ها بحث و جدل، امکان مرگ خودخواسته در نیوساوت‌ولز قانونی شد. نیوساوت‌ولز آخرین ایالت در […]

مرگ داوطلبانه در نیوساوت‌ولز قانونی شد

صدای استرالیا- بالاخره بعد از مدت‌ها بحث و جدل، امکان مرگ خودخواسته در نیوساوت‌ولز قانونی شد.

نیوساوت‌ولز آخرین ایالت در استرالیاست که قوانین مرتبط با مرگ داوطلبانه با کمک داوطلبانه را قانونی کرده است. این قانون امروز در مجلس سفلی به تصویب رسید.

البته دو قلمرو شمالی و پایتختی از قانون‌گذاری در این زمینه منع شده‌اند.

مجلس علیای نیوساوت‌ولز در مباحثاتی طولانی، نزدیک به ۱۰۰ اصلاحیه برای این قانون ارایه کرد. آخرین اصلاحیه هم امروز مورد بحث قرار گرفت و با رای‌گیری نهایی، این طرح با ۲۳ رای موافق و ۱۵ رای مخالف به تصویب رسید و دوباره به مجلس سفلی بازگردانده شد.

پنی هکت، رییس شاخه نیوساوت‌ولز سازمان «مرگ با عزت»، تصویب این قانون را لحظه‌ای تاریخی خواند.

با تصویب این قانون، افراد بالای ۱۸ سال که از توانایی ذهنی برای تصمیم‌گیری برخوردار باشند و بیماری علاج‌ناپذیری با پیش‌بینی مرگ در ۶ ماه آینده یا بیماری اعصاب و روان با پیش‌بینی مرگ در ۱۲ ماه آینده را داشته باشند، می‌توانند برای پایان دادن به زندگی خود تصمیم بگیرند.
این طرح را الکس گرینویچ، نماینده مستقل سیدنی ارایه کرده بود.

آخرین ایالتی که قانون مشابهی را تصویب کرده، کوئینزلند بود. قانون مرگ داوطلبانه سال گذشته در پارلمان این ایالت تصویب شد. اما زمان اجرای آن سال ۲۰۲۳ است.

در جولای گذشته، مارک مک‌گوان، نخست‌وزیر استرالیای غرب مرگ داوطلبانه نخستین فرد را در این ایالت اعلام کرده بود. قوانین مرگ داوطلبانه در استرالیای غربی در سال ۲۰۱۹ تصویب شد.

تاسمانی، ویکتوریا و استرالیای جنوبی نیز قوانین مشابهی را تصویب کرده‌اند؛ اما قوانین تاسمانی و استرالیا جنوبی هنوز اجرایی نشده و انتظار می‌رود که تاسمانی در اکتبر امسال، قوانین مرگ داوطلبانه را به اجرا بگذارد. استرالیای جنوبی نیز متعهد شده که در دوره ۱۸ تا ۲۴ ماهه، این قوانین جدید را پیاده‌سازی کند.

قلمرو شمالی نخستین منطقه‌ای بود که مرگ داوطلبانه را در سال ۱۹۹۷ تصویب کرد؛ اما دولت فدرال این قانون را وتو کرد.

اسکات موریسون، امروز اعلام کرد برنامه‌‌ای برای لغو ممنوعیت قانون‌گذاری در این زمینه در دو قلمرو پایتختی و شمالی وجود ندارد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه