وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » مرگبارترین ۶ ماهه سال طی بیش از ۱۳ سال گذشته؛ چه کسی پاسخگوی تلفات جاده‌ایست؟

تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 1:24

مرگبارترین ۶ ماهه سال طی بیش از ۱۳ سال گذشته؛ چه کسی پاسخگوی تلفات جاده‌ایست؟

صدای استرالیا - نیمه دوم سال 2023 مرگبارترین شش ماه در جاده‌های استرالیا از سال 2010 بوده است، اما "برنامه معتبری" برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها وجود ندارد و مسئولان به دنبال داده‌های بهتری برای درک علت افزایش این تصادفات مرگبار هستند.


صدای استرالیا – نیمه دوم سال ۲۰۲۳ مرگبارترین شش ماه در جاده‌های استرالیا از سال ۲۰۱۰ بوده است، اما “برنامه معتبری” برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها وجود ندارد و مسئولان به دنبال داده‌های بهتری برای درک علت افزایش این تصادفات مرگبار هستند.

در سه ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳، ۳۴۱ مرگ و میر جاده‌ای در سطح کشور رخ داد. ارقام سه ماهه بعدی فقط اندکی نسبت به آن کاهش یافت و ۳۳۶ مورد مرگ و میر بیشتر تا پایان دسامبر ثبت شد. مجموع ۶۷۷ تلفات جاده‌ای در شش ماه پایانی سال ۲۰۲۳، بزرگترین تلفات جاده‌ای شش ماهه از نیمه اول سال ۲۰۱۰ بوده است که در آن ۶۸۸ نفر در جاده‌های سراسر استرالیا جان باختند.

برای سال ۲۰۲۳، ۱۲۶۶ نفر در جاده‌های استرالیا جان خود را از دست دادند که افزایش ۷٫۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. این میزان مرگبارترین در جاده‌های استرالیا از ژانویه ۲۰۱۷ بود که ۱۲۸۸ مورد مرگ ثبت شد.

این ارقام نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های ملی برای کاهش تلفات، ادامه روند مرگبارتر شدن جاده‌های استرالیا ادامه دارد.

استراتژی ایمنی جاده‌ای ملی، مورد تایید همه ایالت‌ها و مناطق و دولت فدرال، کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر جاده‌ای بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ و دستیابی به صفر مرگ و میر جاده‌ای در مناطق CBD، بزرگراه‌های ملی و در میان کودکان هفت ساله و کمتر را هدف قرار داده است. با این حال، مرگ و میر سالانه جاده‌ای اکنون ۱۵٫۴ درصد بیشتر از زمانی است که استراتژی شروع شد.

اکنون هیچ ایالت یا منطقه‌ای در مسیر رسیدن به اهداف خود تحت این استراتژی قرار ندارد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که جاده‌ها در برخی حوزه‌های قضایی خطرناک‌تر از سایرین هستند.

به گفته انجمن اتومبیل استرالیا (AAA) در حالی که افزایش مرگ و میر در جاده‌ها در داده‌ها مشخص است، هیچ درک روشنی در مورد آنچه پشت این روند است، وجود ندارد.

انجمن اتومبیل استرالیا از فقدان داده‌های مربوط به کیفیت جاده‌های استرالیا، علل تصادفات و اثربخشی اقدامات پیشگیری از تصادف انتقاد می‌کند در حالی که تلاش‌های ایمنی جاده می‌گوید ترتیبات به اشتراک گذاری داوطلبانه داده‌ها ناکام بوده است.

این گروه از دولت فدرال خواسته است که از ایالت‌ها و مناطق بخواهد که داده‌های ایمنی جاده‌ای موجود خود را به عنوان شرط دریافت کمک‌های بلاعوض جاده‌ای ارائه کنند.

منبع: گاردین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه