وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » محققان استرالیایی از سه میلیون کهکشان تصویربرداری کردند

تاریخ انتشار : 1399/09/16 - 5:19

محققان استرالیایی از سه میلیون کهکشان تصویربرداری کردند

صدای استرالیا - محققان استرالیایی می‌گویند که با استفاده از یک تلسکوپ پیشرفته در صحرا، موفق به نقشه‌برداری از یک میلیون کهکشان جدید شده‌اند.


صدای استرالیا – محققان استرالیایی می‌گویند که با استفاده از یک تلسکوپ پیشرفته در صحرا، موفق به نقشه‌برداری از یک میلیون کهکشان جدید شده‌اند.

سازمان تحقیقات علمی و صنعتی استرالیا (CSIRO) اعلام کرده که با تلسکوپ جدیدش، اطلس تازه‌ای از جهان تولید کرده که شامل جزییات بی‌سابقه‌ای است.

این سازمان گفت که تلسکوپ مذکور با نام Askap، در مجموع سه میلیون کهکشان را شناسایی و تصاویری ثبت کرده که از نظر جزییات، دو برابر بررسی‌های پیشین فضایی است.

ستاره شناسان امیدوارند که این تصاویر، منجر به اکتشافات تازه درباره جهان شود.

سازمان تحقیقات علمی و صنعتی استرالیا اعلام کرده که این نقشه برداری فقط ۳۰۰ ساعت طول کشیده که از این حیث یک رکورد اعجاب انگیز است. بررسی‌های قبلی مشابه سال‌ها زمان می‌برد.

دکتر دیوید مک‌کانل، مسوول نگارش این تحقیق می‌گوید: با داده‌هایی که به طور عمومی در دسترس قرار می‌گیرد، دانشمندان از سرتاسر جهان خواهند توانست که در هر موردی، از تشکیل ستارگان گرفته تا چگونگی تحول و تعامل کهکشان‌ها و سیاهچاله‌های عظیم آنها، به تحقیق بپردازند.

وی افزود: برآورد ما این است که در بررسی‌های آینده، ده‌ها میلیون کهکشان جدید پیدا کنیم.

نتایج اولیه این تحقیقات، روز سه‌شنبه گذشته در انتشارات انجمن ستاره‌شناسی استرالیا به چاپ رسیده است.

Askap  چیست؟

Askap که مخفف The Australian Square Kilometre Array Pathfinder است، از ۳۶ آنتن دیش تشکیل شده که در هماهنگی با هم، تصاویر پانوراما از آسمان می‌گیرند.

این سیستم در نیم‌کره جنوبی و در عمق صحرای استرالیای غربی قرار گرفته و مساحتی به طول ۶ کیلومتر از رصدخانه مورچیسون را در ۷۰۰ کیلومتری شمال پرت اشغال کرده است.

این تلسکوب، با ترکیب سیگنال‌های دیش‌های کوچک‌تر، تصاویری با وضوح بالا را با هزینه‌ای بسیار کمتر از دیش‌های خیلی بزرگ تولید می‌کند.

حجم بسیار بالای داده‌های تولیدی این تلسکوپ، که سریع‌تر از کل ترافیک اینترنت استرالیا تولید می‌شود، سپس به یک سوپرکامپیوتر در پرت ارسال می‌شود که این سوپرکامپیوتر، وظیفه تولید تصاویر را به عهده دارد.

Askap اولین بررسی سرتاسری آسمان را امسال انجام داد که ۸۳ درصد آسمان و حدود ۳ میلیون کهکشان را پوشش می‌داد.

منبع: بی‌بی‌سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه