وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » قوی‌ترین لیزر برای درمان پروستات و سنگ کلیه به سیدنی آمد

تاریخ انتشار : 1399/09/26 - 2:24

قوی‌ترین لیزر برای درمان پروستات و سنگ کلیه به سیدنی آمد

صدای استرالیا - مردانی که به هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) یا همان تورم پروستات مبتلا هستند، حالا یک روش درمانی جدید برای آنها مهیا شده است.


صدای استرالیا – مردانی که به هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) یا همان تورم پروستات مبتلا هستند، حالا یک روش درمانی جدید برای آنها مهیا شده است.

قدرتمندترین لیزر پروستات از این پس در خدمت جراحان بیمارستان خصوصی سنت وینسنت سیدنی خواهد بود.

این لیزر ۱۵۲ وات که ساخت ایتالیاست، از فناوری سبد مجازی (virtual basket technology)، انرژی با فرکانس بالا و قدرتمندی برای کاهش تروما، استفاده می‌کند.

دکتر راجی کونر، جراح اورولوژیست نخستین پزشک استرالیایی است که از این فناوری استفاده می‌کند. این لیزر برای درمان سنگ کلیه نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: این فناوری از انرژی بالاتری استفاده می‌کند؛ بنابراین می‌توانیم فرایند درمان را با کارایی بالاتر، خون‌ریزی کمتر و بهبود سریع‌تر انجام دهیم.

پیشرفت‌های پزشکی موجب شده که درمان‌ها نسبت به گذشته کمتر تهاجمی، امن‌تر و با عوارض جانبی کمتری باشند.

دکتر کونر می‌افزاید: با این فناوری می‌توانیم سنگ‌های ریز را در کلیه به راحتی بخار کنیم و دیگر لازم نیست برای خارج کردن سنگ‌های بزرگ‌تر، جراحی انجام دهیم.

هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یک بیماری شایع نزد مردان مسن است و تقریبا نیمی از مردان بالای ۶۰ سال به BPH مبتلا هستند. از جمله نشانه‌های این بیماری می‌توان به دشواری دردفع ادرار و عفونت‌های ادراری اشاره کرد.

جان کوری ۶۲ ساله مبتلا به BPH است و پدر او نیز به دلیل ابتلا به سرطان پروستات درگذشته؛ بنابراین او سلامتی خود را جدی می‌گیرد.

او نخستین فرد در نیم‌کرده جنوبی است که به این شیوه به دست دکتر کونر درمان می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه