وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » قایق پناهجویان با بیش از ۲۰ پناهجو به استرالیا رسید

تاریخ انتشار : 1402/11/28 - 5:17

قایق پناهجویان با بیش از ۲۰ پناهجو به استرالیا رسید

صدای استرالیا - با وجود اینکه نیروی مرزی استرالیا هشدار داده است به افرادی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شوند اجازه اقامت دائم داده نمی‌شود اما گزارش شده است بیش از 20 نفر با قایق به بخش دورافتاده‌ای در استرالیای غربی رسیده‌اند.


صدای استرالیا – با وجود اینکه نیروی مرزی استرالیا هشدار داده است به افرادی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شوند اجازه اقامت دائم داده نمی‌شود اما گزارش شده است بیش از ۲۰ نفر با قایق به بخش دورافتاده‌ای در استرالیای غربی رسیده‌اند.

پلیس اعلام کرده در حال انجام عملیاتی در شمال غربی استرالیای غربی است، اما تا زمانی که عملیات ادامه دارد، اطلاعات بیشتری ارائه نخواهد کرد.

این گزارش‌ها رهبر اپوزیسیون، پیتر داتون، را بر آن داشت که ادعا کند «دولت کنترل مرزهای ما را از دست داده است» اما نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفته که سیاست‌های سختگیرانه استرالیا تغییر نکرده است.

شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد بیش از ۲۰ مرد که گمان می‌رود اهل پاکستان و بنگلادش باشند در خیابان اصلی «بیگل بی» در ۱۰۰ کیلومتری شمال «بروم» مشاهده شدند.

این گزارش حاکی از آن است که این افراد صبح روز جمعه در ساحل پیدا شدند و به نظر می‌رسد که حالشان خوب باشد.

دولت هنوز این گزارش را تایید نکرده است، اما پلیس مرزی گفت استرالیا «متعهد به حفاظت از مرزهای خود، جلوگیری از قاچاق انسان و جلوگیری از به خطر انداختن زندگی افراد آسیب پذیر در سفرهای بیهوده»است.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه