وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » فیسبوک حذف لایک را به طور آزمایشی در استرالیا آغاز کرد

تاریخ انتشار : 1398/07/06 - 13:45

فیسبوک حذف لایک را به طور آزمایشی در استرالیا آغاز کرد

صدای استرالیا - شایعه حذف نمایش عمومی تعداد لایک‌ها در فیسبوک از مدتی قبل به گوش می‌رسید تا اینکه این شرکت سرانجام این آزمایش را در کشور استرالیا آغاز کرد.


 صدای استرالیا – شایعه حذف نمایش عمومی تعداد لایک‌ها در فیسبوک از مدتی قبل به گوش می‌رسید تا اینکه این شرکت سرانجام این آزمایش را در کشور استرالیا آغاز کرد.

کمپانی فیسبوک به طور آزمایشی مخفی شدن لایک‌ها، ری اکشن‌ها و همچنین تعداد مشاهده ویدیوی پست‌ها و تبلیغات را از دید کاربران شروع کرد. این آزمایش فعلاً در استرالیا انجام شده و کمپانی اعلام کرده در حال حاضر برنامه ای برای آزمایش این محدودیت در دیگر کشورها در سر ندارد.

بدین ترتیب دوستان کاربری که در استرالیا است می‌توانند پست‌های او را لایک کرده و برای آنها ری اکشن بگذارند ولی دیگر نمی‌توانند بفهمند چند نفر پست‌های او را لایک کرده‌اند. همچنین امکان باخبر شدن از تعداد لایک‌های پست‌های دوستان وجود نداشته و این اطلاعات فقط برای صاحب پست قابل مشاهده است.

سخنگوی فیسبوک می‌گوید آنها قصد دارند با حذف آزمایشی لایک از پست‌های فیسبوک ببینند این محدودیت تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد یا نه. سپس در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهند کرد.

فیسبوک اواسط اردیبهشت ماه امسال حذف لایک در اینستاگرام را به طور آزمایشی در کانادا انجام داد و پس از آن دامنه آزمایش را به کشورهای دیگر از جمله استرالیا، برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و نیوزلند گسترش داد.

سران فیسبوک به دنبال داده‌های جدید از حذف آزمایشی لایک در این پلتفرم هستند و می‌خواهند آنها را با بازخوردهای حذف لایک از اینستاگرام مقایسه کرده و به نتایج جدیدی برسند. آنها قصد دارند کاربران این دو پلتفرم به جای تمرکز روی تعداد لایک‌ها، روی کیفیت عکس‌ها و تصاویر خود تمرکز کرده و محیطی سالم تر را شکل دهند.

البته حذف نمایش عمومی لایک‌ها از اینستاگرام به مذاق افرادی همچون اینفلوئنسرها که از این راه کسب درآمد می‌کنند خوش نیامده است.

منبع: دیجیاتو


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه