وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » فرود اضطراری پرواز سنگاپور به لندن «کانتاس» در باکو

تاریخ انتشار : 1401/10/03 - 4:42

فرود اضطراری پرواز سنگاپور به لندن «کانتاس» در باکو

صدای استرالیا– مسافران شرکت هواپیمایی کانتاس که پروازشان به انگلستان به آذربایجان تغییر مسیر داده بود، پس از ساعت‌ها بلاتکلیفی، […]

پرواز سنگاپور به لندن «کانتاس» در باکو به زمین نشست

صدای استرالیا– مسافران شرکت هواپیمایی کانتاس که پروازشان به انگلستان به آذربایجان تغییر مسیر داده بود، پس از ساعت‌ها بلاتکلیفی، بالاخره شب را در باکو گذراندند.

یکی از مسافران پرواز QF1 گفت: به مسافران پرواز سنگاپور به لندن گفته شده است که پس از تغییر مسیر پروازشان به دلیل نقص در کابین خلبان، صبح امروز سفر خود را از سر خواهند گرفت.

بیش از ده ساعت از پرواز این هواپیمای A380 شرکت کانتاس می‌گذاشت که در حدود ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت استرالیا مجبور به فرود در فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف باکو شد و تیم‌های آتش‌نشانی و امداد برای بررسی سانحه در محل حاضر شدند.

به گفته این مسافر، حدود ۷٫۵ ساعت بعد ازشروع پرواز خلبان اعلام کرد که زنگ هشدار یا در کابین خلبان به صدا درآمده است که نشان می‌دهد در قسمت چمدان‌ها دود وجود دارد.

۳۵۶ به ۳۵۶ مسافر این پرواز گفته شده که به منظور سوار شدن به پرواز جدید، باید برای دریافت ویزا در فرودگاه اقدام کنند که حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد.

هواپیمای کانتاس نیز به همراه بار مسافران، آنها را تا مقصد همراهی می‌کند؛ زیرا به دلیل لزوم انجام تحقیقات در مورد سانحه، مسافران اجازه ندارند چیزی را از هواپیما خارج کنند.

به این ترتیب، پس از رسیدن به انگلستان، ۲۴ ساعت طول خواهد کشید که بار مسافران برای‌شان پست شود.

سخنگوی کانتاس در ارتباط با این اتفاق گفت: پرواز ما از سنگاپور به لندن پس از دریافت هشدار خطای متناوب در کابین خلبان، در فرودگاه باکو به زمین نشست.

وی افزود: اگرچه احتمال می‌رفت که هشدار مذکور ناشی از نقص حسگر باشد، هواپیما به عنوان یک اقدام احتیاطی به سمت باکو منحرف شد.

در تحقیقات اولیه شواهدی از وجود دود در انبار محموله هواپیما دیده نشده است.

سخنگوی کانتاس ضمن تشکر بابت صبر و شکیبایی مشتریان، گفت که این شرکت در تلاش است تا مسافران را در اسرع وقت به مقصد خود برساند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه