وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » فرانسه هم شاید صادرات واکسن کرونا را به استرالیا ممنوع کند

تاریخ انتشار : 1399/12/17 - 4:36

فرانسه هم شاید صادرات واکسن کرونا را به استرالیا ممنوع کند

صدای استرالیا- فرانسه هم اعلام کرد که ممکن است همچون ایتالیا، جلوی صدور محموله‌های واکسن کرونا را به استرالیا بگیرد.

اوردوز دو سالمند استرالیایی با واکسن فایزر؛ هر دو نفر سالمند

صدای استرالیا- فرانسه هم اعلام کرد که ممکن است همچون ایتالیا، جلوی صدور محموله‌های واکسن کرونا را به استرالیا بگیرد.

این مطلب را اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، یک روز پس از آن اعلام کرد که دولت رم از قدرت‌های اتحادیه اروپا خواست که ارسال محموله‌ای حاوی ۲۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به استرالیا متوقف شود.

تصمیم اروپا و ایتالیا مبنی بر جلوگیری از صدور واکسن به استرالیا، در پی اختلافاتی صورت گرفته که بین این اتحادیه و شرکت آسترازنکا بر سر میزان تامین واکسن توافق شده، پیش آمده است.

این اختلافات از اواخر ژانویه شکل جدی به خود گرفت؛ در آن  زمان، شرکت آسترازنکا به اتحادیه اروپا اعلام کرد که تا پایان ماه مارس، ده‌ها میلیون دوز واکسن، کم‌تر از میزان توافق  شده به این اتحادیه تحویل خواهد داد.

پس از آن، کمیسیون اروپایی مقررات تازه‌ای وضع کرد که به کشورهای عضو اجازه می‌داد در موارد خاص، صادرات واکسن را به خارج از مرزهای اتحادیه محدود کنند.

این نخستین بار بود که مقررات اتحادیه اروپا، در مورد واکسن‌های تولیدی در این اتحادیه اعمال می‌شد.

وران با بیان اینکه تصمیم ایتالیا را درک می‌کند، گفت: ما نیز ممکن است مجبور به اقدام مشابهی باشیم.

وی افزود: ما با ایتالیایی‌ها و سایر همکاران‌مان در اروپا مشغول رایزنی هستیم تا یک به رویکرد یکسان درباره این موضوع اتخاذ کنیم.

ولادیس دومبروسکیس، نایب رییس اجرایی تجارت  اتحادیه اروپا، روز جمعه در این زمینه با دن تهان، وزیر تجارت استرالیا به گفت‌وگو پرداخت.

در عین حال، جان دنتون، دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی، روز پنج‌شنبه گذشته با انتقاد از این تصمیم، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما فشارهای سیاسی درون اروپا را درک می‌کنیم؛ اما جلوگیری از صادرات برای دستیابی به اهداف واکسیناسیون داخلی، بازی خطرناکی برای سیاست‌سازان است.

وی افزود: چالش رساندن واکسن به همگان در همه‌جا و بدون تاخیر، فقط با تلاش مشترک جهانی به منظور افزایش سطح تولید و سرعت توزیع امکان‌پذیر است. هنوز برای دولت‌ها، به منظور تغییر مسیر و جلوگیری از خطرات عظیم اقتصادی و اجتماعی همه‌گیری طولانی مدت، دیر نیست.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه