وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » فراخوان خودروهای هیوندای توسان به دلیل احتمال آتش سوزی

تاریخ انتشار : 1399/11/18 - 2:46

فراخوان خودروهای هیوندای توسان به دلیل احتمال آتش سوزی

صدای استرالیا– شرکت هیوندای از ده‌ها هزار مالک خودروهای تولیدی این شرکت خواسته است که خودروشان را فضای باز پارک […]

فراخوان خودروهای هیوندای توسان به دلیل احتمال آتش سوزی

صدای استرالیا– شرکت هیوندای از ده‌ها هزار مالک خودروهای تولیدی این شرکت خواسته است که خودروشان را فضای باز پارک کنند؛ زیرا این نگرانی وجود دارد که این خودروها، حتی در حالت خاموش نیز آتش بگیرند.

در پی بروز این نقص فنی در خودروهای هیوندای توسان فروخته شده در ۶ سال گذشته، کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC)، فراخوانی برای این خودروها اعلام کرده است.

برآوردها حاکی است که این فراخوان مشمول ۹۳ هزار و ۵۷۲ دستگاه خودرو هیوندای توسان در استرالیا شود.

مشکل یاد شده، مربوط به برد کنترل الکترونیکی در سیستم ترمز ضد قفل این خودروهاست که در صورت قرارگرفتن در معرض رطوبت، اتصال کوتاه می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند موجب آتش‌سوزی در موتور خودرو شود. البته این اتصال کوتاه، روی عملکرد سیستم ترمز اثر نمی‌گذارد.

فراخوان ACCC شامل مدل‌های توسان فروخته شده در استرالیا، بین اول نوامبر ۲۰۱۴ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ می‌شود.

این کمیسیون اعلام کرده که خودروهای مذکور باید درفضای باز و به‌دور از مواد اشتعال‌زا پارک شوند، نه در سازه‌هایی مانند گاراژ.

بنا به اعلام ACCC از سوی شرکت هیوندای موتور در استرالیا با مالکان این خودروها تماس گرفته می‌شود و از آنان خواسته می‌شود که با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مجاز هیوندای، یک کیت رله را روی برد مدار سیستم ترمز خودروی خود نصب کنند. نصب این رله، رایگان انجام خواهد شد.

مالکان خودروهای مذکور در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانند با مرکز خدمات مشتریان هیوندای به شماره ۱۸۰۰ ۱۸۶ ۳۰۶ تماس بگیرند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه