وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » عملکرد امیدوارکننده واکسن گیاهی در برابر کرونا

تاریخ انتشار : 1401/02/16 - 4:52

عملکرد امیدوارکننده واکسن گیاهی در برابر کرونا

صدای استرالیا– یک واکسن با پایه گیاهی ویروس کرونا که در استرالیا تولید می‌شود، عملکرد امیدوارکننده‌ای در مقابله با ویروس […]

عملکرد امیدوارکننده واکسن گیاهی در برابر کرونا

صدای استرالیا– یک واکسن با پایه گیاهی ویروس کرونا که در استرالیا تولید می‌شود، عملکرد امیدوارکننده‌ای در مقابله با ویروس از خود نشان داده است.

این واکسن که به نام CoVLP+AS03 شناخته می‌شود، توسط شرکت کانادایی مدیکاگو و در مرکز تولیدی این شرکت در استرالیا ساخته شده و در کانادا برای افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله تاییدیه دریافت کرده است.

برای تولید این واکسن، محققان باکتری‌های حاوی کد ژنی ویروس را وارد یک گیاه نیکوتیان (Nicotiana benthamian) می‌کند و سپس این گیاه که شباهت زیادی به تنباکو دارد، به‌عنون بیورآکتورهای کوچک عمل می‌کند و ویروس غیرعفونی CoVLP را که شبیه ذرات ویروس کرونا هستند رشد می‌دهد. این ویروس غیر عفونی استخراج و با افزودنی‌های تقویت سیستم ایمنی ترکیب می‌شود و به این ترتیب، واکسن نهایی با نام CoVLP+AS03 به دست می‌آید.

تحقیقاتی که گزارش آن دیروز در نشریه پزشکی نیوانگلند به چاپ رسید، نشان می‌دهد که این واکسن در برابر آلودگی دارای علایم به ویروس به میزان ۶۹٫۵ درصد و در برابر بیماری متوسط تا شدید ۷۸٫۸ درصد موثر است.

البته تا کنون هیچ داده‌ای مبنی بر موثر بودن این واکسن در برابر سویه اومیکرون ارایه نشده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه