وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » شخصیت‌های سال استرالیا انتخاب شدند

تاریخ انتشار : 1402/11/06 - 2:03

شخصیت‌های سال استرالیا انتخاب شدند

صدای استرالیا - دو محقق پزشکی که به درمان ملانوم، خطرناک‌ترین شکل سرطان پوست کمک می‌کنند، به عنوان استرالیایی‌های سال 2024 برگزیده شدند.


صدای استرالیا – دو محقق پزشکی که به درمان ملانوم، خطرناک‌ترین شکل سرطان پوست کمک می‌کنند، به عنوان استرالیایی‌های سال ۲۰۲۴ برگزیده شدند.

همکاری پایدار پروفسور جورجینا لانگ و پروفسور ریچارد اسکولیر باعث شده تا هزاران نفر از ملانوما نجات پیدا کنند؛ بیماری‌ای که در شکل پیشرفته آن یک دهه پیش کشنده محسوب می‌شد.

این دو محقق ساکن ایالت نیوساوت‌ولز در مراسم جوایز ۲۰۲۴ که در کانبرا برگزار شد، از سوی آنتونی آلبانیز، نخست وزیر مورد تقدیر قرار گرفتند.

این زوج اکنون بر روی یافتن درمانی برای سرطان مغز متمرکز شده‌اند، زیرا پروفسور اسکولیر در سال گذشته به نوعی غیر قابل درمان از این بیماری مبتلا شده است.

پروفسور اسکولیر خود را به عنوان یک مورد آزمایش برای شکل جدیدی از درمان تجربی پیشنهاد کرده و اولین فردی است که واکسن سرطان مغز را دریافت کرده است.

اگرچه درمان آزمایشی خطری برای زندگی خود پروفسور اسکولیر محسوب می‌شد، اما از طریق این درمان بود که این زوج درک سرطان مغز را به نفع بیماران آینده ارتقا دادند.

شخصیت مسن سال استرالیا

امسال همچنین خانم یالمی یونوپینجو به عنوان شخصیت مسن سال انتخاب شد. وی به عنوان یک معلم، به عنوان یک مدافع سرسخت آموزش دوزبانه شناخته شده که به دانش آموزان خود زبان بومی Yolngu Matha و همچنین انگلیسی را در مدرسه‌ای دوزبانه آموزش داده است.

شخصیت جوان سال

اِما مک کئون، بزرگترین قهرمان المپیک استرالیا که شناگر است، به عنوان بهترین جوان استرالیایی سال انتخاب شد. علیرغم اینکه این جوان در سن ۱۸ سالگی جواز حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست داد، اما در سن ۲۷ سالگی موفق‌ترین المپیکی استرالیا در تمام دوران شد.

قهرمان محلی سال

قهرمان محلی سال دیوید الیوت بود که توانست استخوان دایناسورها را در شمال کوئینزلند کشف کند و بخش جدیدی در گردشگری جدیدی ایجاد کند. کشف تصادفی فسیل دایناسور توسط آقای الیوت در حین جمع آوری گوسفندان در سال ۱۹۹۹ در اطراف وینتون منجر به ایجاد رشته دیرینه شناسی جدیدی در استرالیا شد. او و همسرش جودی موزه تاریخ طبیعی عصر دایناسورها استرالیا را در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک موسسه خیریه غیرانتفاعی تأسیس کردند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه