وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » سیدنی دیگر شهری ایده‌آل برای زندگی نیست؟

تاریخ انتشار : 1400/09/09 - 4:48

سیدنی دیگر شهری ایده‌آل برای زندگی نیست؟

صدای استرالیا– صرفه‌پذیری وهزینه‌های زندگی، مشکلی است که مدت‌هاست ساکنان سیدنی را به خود مشغول کرده است. جدیدترین داده‌های مربوط […]

سیدنی دیگر شهری ایده‌آل برای زندگی نیست

صدای استرالیا– صرفه‌پذیری وهزینه‌های زندگی، مشکلی است که مدت‌هاست ساکنان سیدنی را به خود مشغول کرده است.

جدیدترین داده‌های مربوط به مهاجرت داخلی در استرالیا، نشان می‌دهد که تعداد افرادی که پایتخت‌ها را به مقصد زندگی در شهرهای حومه‌ای ترک می‌کنند، رکوردی تازه ثبت کرده و در این میان، در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، نزدیک به ۴۰ هزار نفر سیدنی را ترک کرده‌اند.

به گفته گابریل متکالف، مدیر ارشد اجرایی کمیته شهری سیدنی، سیدنی یکی از بهترین شهرها برای زندگی در جهان است؛ البته به شرطی که به اندازه کافی پول داشته باشید.

نگرانی‌های مربوط به مقرون به صرفگی، به مباحثات مربوط به مهاجران خارجی هم راه یافته است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از رای دهندگان، از این ایده حمایت می کنند که میزان پذیرش مهاجران خارجی نسبت به پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، پایین‌تر باشد. در آن زمان، سالانه نزدیک به ۱۶۰هزار مهاجر خارجی برای زندگی دایمی وارد کشور می‌شدند.

سیدنی معمولا شهری با دو بخش کاملا متضاد شناخته می‌شود. در حالی که شهروندان ساکن در نقاط ثروتمندتر شرق و شمال سیدنی، از فضایی سبزتر و چشم‌انداز دریا و بندرگاه برخوردارند، کسانی که در غرب و جنوب این شهر زندگی می‌کنند، با تابستان‌های داغ و معطلی بیشتر برای رفت‌وآمد روزانه به محل کار و خانه دست و پنجه نرم می‌کنند.

هفته گذشته اعلام شد که ساکنان غرب سیدنی، نسبت به ساکنان سایر نقاط شهر، محله‌های خود را بدترین مناطق برای زندگی می‌دانند.

سرشماری زیست‌پذیری ۲۰۲۱ استرالیا که در آن ۱۰۷۶۶ نفر از نیوساوت‌ولز نیز شرکت داشته‌اند، نشان می‌دهد که شهروندان غرب سیدنی به این منطقه نمره ۶۴ از ۱۰۰ داده‌اند؛ درحالی که میانگین ملی عدد ۶۸ و نمره سایر مناطق سیدنی بالاتر از ۷۰ بوده است.

مارک مک‌کریندل، محقق اجتماعی معتقد است که سیدنی به میراث غرور برترین شهر بودن در استرالیا مبتلاست؛ عنوانی که در سال ۲۰۲۷، با تبدیل ملبورن به پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا، آن را از دست خواهد داد.

وی گفت: ازدحام، معطلی در ترددهای روزانه و ترافیک روزافزون، نشان دهنده افزایش جمعیت شهر بیش از میزان برنامه‌ریزی شده است و این مشکل برای همه ساکنان سیدنی، صرفنظر از محل زندگی‌شان یکسان است.

اوایل امسال نیز سیدنی در رتبه بندی جهانی زیست پذیری اکونومیست، از رده سوم سال ۲۰۲۰ به رده یازدهم سقوط کرد.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه