وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » سود ۴۲۰ میلیارد دلاری استرالیا در صورت سرمایه‌گذاری در صادرات صنایع سبز

تاریخ انتشار : 1402/06/04 - 3:44

سود ۴۲۰ میلیارد دلاری استرالیا در صورت سرمایه‌گذاری در صادرات صنایع سبز

صدای استرالیا- در صورت عدم موفقیت در مهاجرت به انرژی پاک در دهه‌های آینده، اقتصاد استرالیا با صدها میلیارد دلار زیان مواجه خواهد شد.


صدای استرالیا- در صورت عدم موفقیت در مهاجرت به انرژی پاک در دهه‌های آینده، اقتصاد استرالیا با صدها میلیارد دلار زیان مواجه خواهد شد.

بانک ملی استرالیا و شرکت دیلویت در تحقیقاتی، فرصت‌ها و تهدیدهای حرکت جهان به سمت کربن‌زدایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای استرالیا بررسی کرده‌اند.

بنا به اعلام دیلویت، اگر استرالیا از رقابت جهانی برای انتشار کربن صفر بهره بگیرد، می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ تا ۴۳۵ میلیارد دلار سود اقتصادی نصیب خود کند.

این گزارش می‌افزاید: استرالیا می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ از این تغییر رویکرد و تقاضای رو به افزایش جهانی ناشی از جایگزینی سریع دارایی‌های آلاینده بهره ببرد. صادرات صنعتی سبز، عاملی است که موجب افزایش خالص مجموع صادرات استرالیا می‌شود و نه تنها کاهش تولیدات آلاینده را جبران می‌کند؛ بلکه رشد تازه‌ای نیز ایجاد می‌کند.

اما این امر مستلزم آن است که استرالیا اقدام سریعا و در مقیاسی بی‌سابقه، به ایجاد زیرساخت‌های لازم بپردازد.

این زیرساخت‌ها شامل حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه انتقال، ۴۴ گیگاوات انرژی تجدید پذیر جدید و ۱۵ گیگاوات ظرفیت احتیاطی در یک دهه می‌شود.

این گزارش تاکید می‌کند که بودن این زیرساخت‌ها، استرالیا نه تنها از دستاوردهای انقلاب انرژی بی‌بهره می‌ماند؛ بلکه شاهد ۲۷۰ میلیارد دلاری صادرات تا سال ۲۰۵۰ خواهد بود.

این گزارش بر فرصت‌های صادراتی در انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز، مواد معدنی کلیدی و افزایش تولید فلزات پیشرفته به عنوان محرک آینده استرالیا تاکید می‌کند و می‌افزاید: توسعه ظرفیت اقتصادی صنایع سبز موجب افزایش صادرات ۴۲۰ میلیارد دلاری استرالیا تا سال ۲۰۵۰ خواهد شد.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه