وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » سقط‎ جنین در نیوساوت ولز قانونی می‌شود

تاریخ انتشار : 1398/05/07 - 15:29

سقط‎ جنین در نیوساوت ولز قانونی می‌شود

صدای استرالیا- نماینده مستقل سیدنی پیش‌نویس قانونی را به مجلس ارائه کرده که در صورت تصویب سقط‎ جنین در نیوساوت ولز قانونی می‌شود.

سقط‎ جنین در نیوساوت ولز قانونی می‌شود

صدای استرالیا- نماینده مستقل سیدنی پیش‌نویس قانونی را به مجلس ارائه کرده که در صورت تصویب سقط‎ جنین در نیوساوت ولز قانونی می‌شود.

پیش نویس ارائه شده به مجلس محلی، «لایحه اصلاح قانون بهداشت بارداری ۲۰۱۹» نام دارد که توسط آلکس گرینویچ نماینده مستقل سیدنی در مجلس ارائه شده و  بر اساس آن سقط‎ جنین و پایان دادن به بارداری در نیوساوت ولز قانونی می‌شود.

این طرح می‌گوید که اگر زنی خدمات سقط‎ جنین را در چارچوب تعریف شده در این قانون دریافت کند مرتکب خلاف نشده است. این طرح بخش‌های ۸۲ و ۸۳ قانون جنایی ۱۹۰۰ را اصلاح می‌کند.

این اصلاحیه به زنانی که حداکثر تا ۲۲ هفته از بارداری آنها می‌گذرد اجازه سقط‎ جنین می‌دهد. بعد از این زمان سقط‎ جنین در شرایطی قانونی خواهد بود که ۲ دکتر معتقد باشند که با توجه به وضعیت آتی فیزیکی، اجتماعی و روانی این اقدام باید انجام شود.

پیش‌نویس اصلاح قانون بارداری همچنین موارد تنبیهی جدیدی را بر اساس قانون جرایم برای کسانی که بطور غیرقانونی (کسانی که مجوز ندارند) اقدام به سقط‎ جنین می‌کنند در نظر گرفته است بطوریکه حداکثر مجازت در نظرگرفته شده برای این افراد تحمل ۷ سال زندان خواهد بود.

آقای گرینوچ در مورد پیش نویس مورد نظر خود می‌گوید: این طرح به زنان نیوساوت ولز اطمینان می‌دهد که به سقط‎ جنین قانونی و امن بدون اینکه مرتکب جرمی شوند دسترسی خواهند داشت و برای پزشکان مسئول این عمل نیز مصونیت قانونی ایجاد می‌کند.

بر اساس قوانینی که هم اکنون در کوئیزلند و ویکتوریا اجرا می‌شوند این پیش نویس از حمایت انجمن پزشکی نیوساوت ولز استرالیا نیز برخوردار است.

این پیش‌نویس توسط یک گروه فرا حزبی شامل «تروور خان» از نمایندگان ملی گرا و «پنی شارپ» و «جو هایلن» از حزب کارگر و با نظارت «براد هازارد» وزیر بهداشت، آماده شده است.

آقای هازارد با استقبال از این طرح در بیانیه ای گفت: زنان در نیوساوت ولز باید از حقوقی مشابه زنان سایر ایالت ها در خصوص بارداری بهره مند شوند. این طرح به زنان و پزشکان این اطمینان را می دهد که از آنان بخوبی در نیوساوت ولز حمایت شده و این روند درمانی کاملا قانونی است.

در ماه ژوئن سخنگوی دولت نیوساوت ولز اعلام کرده بود که اگر طرح نمایندگان در خصوص اصلاح بخش هایی از قانون جزایی ارائه شود نمایندگان لیبرال و ملی گرا فارغ از خط مشی حزبی خود به آن رای می دهند.

انجمن پزشکی استرالیا اعلام کرد که نیوساوت ولز آخرین ایالت در کشور است که سقط جنین را قانونی می کند. ممنوعیت سقط جنین در نیوساوت ولز موجب شده بود زنان و پزشکان این ایالت در سایر ایالت ها خجالت زده باشند.

ائتلاف Pro-Choice نیوساوت ولز نیز از این طرح حمایت کرده و «جنی لوئنگ» از نمایندگان حزب سبز حاضر در پارلمان به افرادی که برای انجام این اصلاحات تلاش کرده اند تبریک گفته است.

لوئنگ در همین رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: اگر ما موفق به انجام این اصلاحات در نیوساوت ولز شویم این موفقیت نقطه اوجی برای جنبشی خواهد بود که مادران و در حقیقت مادربزرگان، فمنیست ها و فعالان pro-choice در طی چند نسل برای آن مبارزه کرده اند.

منبع: ۹نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه