وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » ستون فلزی مرموز، این بار در آدلاید پیدا شد

تاریخ انتشار : 1399/09/22 - 3:30

ستون فلزی مرموز، این بار در آدلاید پیدا شد

صدای استرالیا - چند روز پس از کشف و سپس ناپدید شدن سریع چند مونولیت فلزی براق در آن سوی دنیا، حالا یک سازه عظیم از این نوع در آدلاید پیدا شده است.


صدای استرالیا – چند روز پس از کشف و سپس ناپدید شدن سریع چند مونولیت فلزی براق در آن سوی دنیا، حالا یک سازه عظیم از این نوع در آدلاید پیدا شده است.

این سازه سه متری نقره‌ای سه ضلعی، نخستین بار حدود ساعت ۶ عصر روز پنج‌شنبه در نورلانگا، در کنار سیفورد ترین بریج دیده شد.

یک شاهد عینی گفته است که روی این مونولیت یا ستون فلزی، علایمی حک شده که به نظر می‌رسد، طول و عرض جغرافیایی باشد. مختصات جغرافیایی بالای این ستون، مکان برج ترامپ در نیویورک را نشان می‌دهد در حالی که یکی پایین‌تر، شما را به جزیره کوچک و خالی از سکنه‌ای به نام ماناگاها (Managaha) در شمال جزایر ماریانا، نزدیک گوام هدایت می‌کند. عجیب اینکه مختصات جغرافیایی درج شده در پایین نیز، مربوط به مجسمه ابوالهول در صحرای جیزه مصر است.

شورای شهر اونکاپاذینگا، اعلام کرده  که در حال بررسی چگونگی پدیدار شدن این ستون مرموز در چراگاه نورلانگاست.

ستون‌های فلزی مرموز

پیش از این، پنج ستون فلزی از این نوع کشف و سپس به طور مرموزی ناپدید شده بودند؛ اولی در یوتا در ایالات متحده آمریکا، دومی در شمال شرق رومانی و نزدیک قلعه باستانی و معروف پتروداوا داچیان، سومی در ایالت کالیفرنیا و چهارمی در بریتانیا. مونولیت پنجم نیز روز یکشنبه گذشته در ناحیه فریسلند هلند دیده شد.

ظهور و ناپدید شدن ناگهانی این ستون‌های فلزی، واکنش‌های مختلفی را برانگیخته، علاقه‌مندان داستان‌های علمی و تخیلی این ستون‌ها را به موجودات فرازمینی نسبت می‌دهند؛ اما افرادی هم هستند که به این فرضیه‌ها شک می‌کنند و آن را صرفا یک حقه‌بازی یا اثر هنری می‌دانند.

البته یک مجموعه هنری به نام  The Most Famous Artist ادعا کرده که مونولیت‌ها را ساخته و مالکیت آنها را در اختیار دارد.

متی مو (Matty Mo) بنیان‌گذار این گروه به سایت Mashable گفته است که این مونولیت‌ها فرازمینی نیست. اما از آنجا که این اجراها قانونی نیست، بیشتر درباره آنها توضیح نداده است. وی همچنین گفت: فقط می‌توانم بگویم که ما بابت این چنین شیرین‌کاری‌هایی شهرت داریم.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه