وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » سالگرد ناپدید شدن مرموز نخست وزیر استرالیا/هرولد هالت جاسوس چین بود!

تاریخ انتشار : 1396/09/27 - 3:26

سالگرد ناپدید شدن مرموز نخست وزیر استرالیا/هرولد هالت جاسوس چین بود!

نیم قرن پیش و در روز 17 دسامبر سال 1967 هرولد هالت، نخست وزیر وقت استرالیا برای شنا به آبهای ساحل ‏Cheviot ‎Beach‏ در ایالت ویکتوریا رفت و هیچگاه بازنگشت. مفقود شدن نخست وزیر استرالیا یکی از مرموزترین پرونده‌های تاریخ این ‏کشور و جهان را رقم زد.


صدای استرالیا – نیم قرن پیش و در روز ۱۷ دسامبر سال ۱۹۶۷ هرولد هالت، نخست وزیر وقت استرالیا برای شنا به آبهای ساحل ‏Cheviot ‎Beach‏ در ایالت ویکتوریا رفت و هیچگاه بازنگشت.

مفقود شدن نخست وزیر استرالیا یکی از مرموزترین پرونده‌های تاریخ این ‏کشور و جهان را رقم زد. جستجوها برای یافتن جنازه و نشانه‌ای از او هیچگاه به نتیجه نرسید و در نهایت دولت استرالیا بدون ‏اینکه نشانی از او یافته شود مرگ او را اعلام کرد.

از عملیات جستجو برای یافتن نشانه‌ای از هرولد هالت به عنوان یکی از عظیم‌ترین و پرخرج‌ترین عملیات‌های جستجو در استرالیا ‏نام برده می‌شود.‏
هرولد هالت سومین نخست وزیر استرالیاست که در دوران نخست وزیر مرگ به سراغش می‌آید.‏

ناپدید شدن هرولد هالت به شایعات و فرضیه‌های زیادی دامن زد که یکی از جنجالی‌ترین آنها شایعه جاسوس بودن او بود. این ‏شایعه می‌گفت که هالت جاسوس چینی‌ها بوده و در آن روز خاص توسط یک غواص به زیردریایی که در نزدیکی محل شنای وی ‏بوده برده می‌شود. این فرضیه پس از آنکه یک نویسنده انگلیسی در سال ۱۹۸۳ کتابی با عنوان “نخست وزیر جاسوس بود” در این ‏زمینه نوشت، قوت گرفت. آنتونی گری در کتاب خود گفته بود که هالت خود شخصاً نقشه ناپدید شدنش را برنامه ریزی کرده بود ‏زیرا سرویس‌های اطلاعاتی استرالیا به فعالیت‌های جاسوسی وی پی برده بودند.‏

https://www.facebook.com/VOAustralia/videos/1370058029787143/


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه