وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » ساعت‌ها انتظار برای ضرب و دریافت اولین سکه‌های جهان در ۲۰۲۴

تاریخ انتشار : 1402/10/12 - 1:18

ساعت‌ها انتظار برای ضرب و دریافت اولین سکه‌های جهان در ۲۰۲۴

صدای استرالیا - صدها تن از علاقمندان و گردآورندگان سکه در نخستین صبح سال نوی میلادی زود بیدار شدند تا در ضرب اولین سکه‌های سال 2024 در ضرابخانه سلطنتی استرالیا در کانبرا، دستی داشته باشند.


صدای استرالیا – صدها تن از علاقمندان و گردآورندگان سکه در نخستین صبح سال نوی میلادی زود بیدار شدند تا در ضرب اولین سکه‌های سال ۲۰۲۴ در ضرابخانه سلطنتی استرالیا در کانبرا، دستی داشته باشند.

کسانی که تا ساعت ۸:۳۰ صبح به آنجا رسیدند، این فرصت را داشتند تا نام خود را برای ضرب اولین سکه سال جهان در مطبوعات عمومی ثبت کنند.

در قرعه کشی صورت گرفته میان افرادی که به موقع آمده بودند “ایزی زهاریس” ۱۲ ساله از وولونگانگ، پس از اینکه اولین شرکت کننده انتخاب شده در قرعه کشی حضور نداشت، برنده خوش شانس نام گرفت.

او گفت: خیلی سرگرم کننده و هیجان انگیز بود.

جمع‌آوری سکه یک امر خانوادگی برای ایزی زهاریس است. او به همراه برادر و والدینش به کانبرا سفر کرده و در شب سال نو صف کشیدند تا یکی از آخرین سکه‌های کلکسیونی ملکه الیزابت دوم را ضرب کنند.

اوایل ماه گذشته، مادر و برادر ایزی هم شش ساعت در صف ایستادند تا سکه‌های ۲ دلاری سی و پنجمین سالگرد را به مجموعه خود اضافه کنند.

لیزا، مادر ایزی گفت: وقتی جوان‌تر بودم، یک مجموعه تمبر از شخصی به من داده شد و سپس در اکسپوی جهانی ۸۸ فرصت ضرب سکه را به دست آوردم.

۹۹ نفر دیگر نیز صبح روز یکم ژانویه انتخاب شدند تا سکه یادگاری خود را ضرب کنند و به هر یک گواهی احراز هویت با سکه یک دلاری داده شد.

این سکه اولین سکه کلکسیونی است که تصویر شاه چارلز سوم را نشان می‌دهد. سکه‌های دیگری با همین تصویر ماه گذشته وارد گردش شده بود.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه