وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » زندان و جریمه در انتظار شهروندانی که به استرالیا برمی‌گردند

تاریخ انتشار : 1400/02/11 - 4:46

زندان و جریمه در انتظار شهروندانی که به استرالیا برمی‌گردند

صدای استرالیا– برای نخستین بار در تاریخ، دولت استرالیا، ممکن است بازگشت به کشور را برای شهروندان استرالیا غیرقانونی اعلام […]


صدای استرالیا– برای نخستین بار در تاریخ، دولت استرالیا، ممکن است بازگشت به کشور را برای شهروندان استرالیا غیرقانونی اعلام کند.

یافته‌های ۹News نشان می‌دهد که دولت فدرال قصد دارد با استفاده از اختیاراتی که تحت قانون امنیت زیستی به دولت اعطا شده، از نیمه شب فردا، اعلام کند که اگر هر شهروندی به کشور بازگردد درحالی که در ۱۴ روز پیش از بازگشت، در یکی از کشورهای پرخطر از نظر کرونا حضور داشته باشد، مرتکب جرم شده است.

قانون مذکور به گرگ هانت، وزیر بهداشت، اجازه می‌دهد که به منظور جلوگیری از شیوع فهرستی از بیماری‌ها، هر اقدامی را که لازم باشد انجام بدهد.

جرایم درنظر گرفته شده برای شهروندانی که از این قانون تخطی کنند می‌تواند ۵ سال زندان یا ۶۶ هزار دلار جریمه باشد.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که دو نفر با تخطی از ممنوعیت سفر به هند، از طریق دوحه به استرالیا بازگشتند. البته دولت اعلام کرده که این راه دور زدن قانون را بسته است.

با وجود ۹ هزار استرالیایی که هم اکنون در هند به سر می‌برند، دولت فدرال اعلام کرده که پروازهای بازگشت آنها به کشور، در اسرع وقت ممکن انجام خواهد شد. اما با گسترش شدید کرونا در هند،

بازگشت آنها ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه