وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » زمینه‌های همکاری ایران و استرالیا بررسی شد

تاریخ انتشار : 1397/02/10 - 3:11

زمینه‌های همکاری ایران و استرالیا بررسی شد

صدای استرالیا - رئیس­ کل سازمان توسعه تجارت ایران با رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید)، دیدار کرد و زمینه‌های مشترک همکاری دو طرف در ابعاد مختلف بررسی شد.

زمینه‌های همکاری ایران و استرالیا بررسی شد

صدای استرالیا – رئیس­ کل سازمان توسعه تجارت ایران با رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید)، دیدار کرد و زمینه‌های مشترک همکاری ایران و استرالیا در ابعاد مختلف بررسی شد.

مجتبی خسروتاج یکی از محورهای عمدۀ همکاری ایران و استرالیا را بخش معدن عنوان کرد که با دعوت از بنگا‌های دو کشور و فرآوری محصولات معدنی می‌توان آن را گسترش داد.

وی افزود: ایران در گذشته به دلیل نیازمندی در برخی اقلام کشاورزی از شرکای تجاری اصلی این کشور محسوب می‌شد اما اکنون به دلیل خودکفایی ایران، حجم تجارت در بخش کشاورزی کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید) با تأکید بر رویکرد جدید کشورش در خصوص دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف اقتصاد استرالیا افزود: در برنامۀ توسعه و حرکت به سمت دیجیتالی شدن بیش از هر چیز بر بخش‌های سلامت و مالی تمرکز داریم همچنین­ بخش معدن نیز با حفظ ظرفیت‌های سنتی در برنامۀ دیجیتالی کردن قرار گرفته است.

وی­ با اشاره به اینکه استرالیا در سال گذشته ۸ میلیون نفر توریست داشته است، اظهار داشت: از مجموع ۲٫۷ میلیون شرکت ثبت شده در استرالیا، ۵۳هزار شرکت در بخش صادرات در صحنۀ بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید) همچنین افزود: حدود ۲۸ میلیارد دلار استرالیا از محل جذب دانشجویان خارجی در منابع ارزی ایجاد شده و حدود ۳۰۰۰ دانشجوی ایرانی نیز در این کشور به تحصیل در مقاطع عالی مشغول هستند.

توسعۀ ظرفیت‌های بخش خدمات توریسم و جذب دانشجو از کشورهای خارجی، از بخش‌های عمدۀ ایجاد درآمد ارزی در اقتصاد استرالیا است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه