وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » زمستانی گرم و خشک در انتظار استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/03/12 - 5:31

زمستانی گرم و خشک در انتظار استرالیا

صدای استرالیا– با فعال شدن دو سیستم آب و هوایی متفاوت، استرالیایی‌ها باید شرایط غیر طبیعی و خشک را در […]

زمستانی گرم و خشک در انتظار استرالیا

صدای استرالیا– با فعال شدن دو سیستم آب و هوایی متفاوت، استرالیایی‌ها باید شرایط غیر طبیعی و خشک را در طول فصل زمستان انتظار داشته باشند.

هرچند پیش‌بینی وقوع پدیده ال‌نینو و در پی آن کاهش بارندگی و دمای بالاتر در فصل زمستان زود است؛ اما مدل‌های آب و هوایی بین‌المللی مشخص می‌کند که احتمال وقوع این پدیده بالاست.

همچنین انتظار می‌رود که در زمستان یک دوقطبی مثبت اقیانوس هند (IOD) آشکار شود که در حال حاضر خنثی است، اما مدل‌ها نشان می‌دهند که این دوقطبی در هفته‌های آینده به سمت مثبت تغییر می‌کند.

دوقطبی مثبت اقیانوس هند معمولا جلوی بارندگی فصول بهار و زمستان در بیشتر مناطق استرالیا را می‌گیرد و اگر با ال‌نینو به طور هم‌زمان اتفاق بیفتد، موجب می‌شود که  کم بارشی ناشی از ال‌نینو تشدید شود.

اقیانوس آرام هم‌اکنون از نظر نوسانات ال‌نینو خنثی است؛ یعنی نه ال‌نینو و نه لا نینا فعال نیست؛ اما به گفته سازمان هواشناسی، وقوع ال‌نینو پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان اعلام کرد که احتمال وقوع ال‌نینو دو برابر شرایط معمول است.

استرالیا پاییزی خشک را سپری کرد و میزان بارندگی ۷۰ درصد کمتر از حد معمول بود.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی، ماه می امسال، یکی از خشک‌ترین ماه‌های ثبت شده در طول یک دهه گذشته بوده است. ضمن اینکه پاییز امسال یکی از سردترین فصل‌های ده سال اخیر بوده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، در بخش‌های وسیعی از کشور، احتمال کاهش غیرمعمول بارندگی در طول زمستان وجود دارد و در برخی از مناطق جنوبی، به احتمال فراوان کمترین میزان بارش در ۲۰ سال گذشته رقم خواهد خورد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه