وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » رشد ناگهانی ابتلا در استرالیای غربی؛ مسوولان: آنفلوآنزا شوخی‌بردار نیست

تاریخ انتشار : 1402/03/22 - 5:48

رشد ناگهانی ابتلا در استرالیای غربی؛ مسوولان: آنفلوآنزا شوخی‌بردار نیست

صدای استرالیا– با ثبت آمار رشد ۷ درصدی در ابتلا به آنفلوآنزا در هفته اخیر، دولت استرالیای غربی از مردم […]

رشد ناگهانی ابتلا در استرالیای غربی؛ مسوولان: آنفلوآنزا شوخی‌بردار نیست

صدای استرالیا– با ثبت آمار رشد ۷ درصدی در ابتلا به آنفلوآنزا در هفته اخیر، دولت استرالیای غربی از مردم خواست که این بیماری را ساده نگیرند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت استرالیای غربی، در هفته گذشته تعداد ۱۳۴۶ مورد ابتلا به آنفلوآنزا گزارش شده که نسبت به میانگین ابتلا در این زمان سال، نرخ بالاتری است.

امبر-جید سندرسون، وزیر بهداشت استرالیای غربی، با بیان اینکه تعداد کودکان در میان مبتلایان بسیار بالاست، گفت: موارد ابتلا به آنفلوآنزا پیش از زمستان هم رشد نگران‌کننده‌ای داشت؛ اما افزایش ۷۴ درصدی ابتلا در هفته اخیر و تعداد بالای کودکان در این آمار، قابل توجه است.

وی افزود: تعداد کودکان زیر ۱۲ سال که علیه آنفلوآنزا واکسینه شده‌اند، ۳ درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال از خانواده‌ها می‌خواهم که این بیماری را دست کم نگیرند.

سندرسون گفت: تمامی ساکنان استرالیای غربی، به ویژه افراد آسیب‌پذیر، باید اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر آنفلوآنزا انجام دهند. اگر واکسن نزده‌اید، حالا بزنید و اقدامات بهداشتی مانند شستن دست‌ها را رعایت کنید.

راجر کوک، نخست وزیر این ایالت نیز بر اهمیت دریافت واکسن، به ویژه در ماه ژوئن که واکسیناسیون رایگان است، تاکید کرد.

پل آرمسترانگ، جانشین مسوول بهداشت استرالیای غربی هم اعلام کرد که نرخ ابتلا و بستری ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری، بالاتر از میانگین ۵ سال گذشته در این ایالت است.

وی گفت: می‌خواهم یادآوری کنم که آنفلوآنزا می‌تواند واقعا خطرناک باشد. این بیماری مثل سرماخوردگی ساده نیست و حتی می‌تواند موجب مرگ نوزادان، کودکان، افراد مسن و افراد آسیب‌پذیر شود.

به گفته وی، سویه‌های آنفلوآنزای شایع کنونی، ترکیبی از سویه‌های A H1 و B هستند در حالی که سال قبل سویه A H3 شایع شده بود.

آرمسترانگ تاکید کرد که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا، زدن واکسن است.

منبع:abc.net.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه