وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » راز ترسناک موزه کوئینزلند؛ صدها بقایای انسانی در انبار موزه نگهداری می‌شوند

تاریخ انتشار : 1402/06/31 - 2:04

راز ترسناک موزه کوئینزلند؛ صدها بقایای انسانی در انبار موزه نگهداری می‌شوند

صدای استرالیا - موزه کوئینزلند به خاطر دایناسورها و جاذبه‌های خانوادگی‌اش شناخته می‌شود، اما بسیاری از راز تاریکی که بیش از یک قرن پنهان مانده است، آگاه نیستند.


صدای استرالیا – موزه کوئینزلند به خاطر دایناسورها و جاذبه‌های خانوادگی‌اش شناخته می‌شود، اما بسیاری از راز تاریکی که بیش از یک قرن پنهان مانده است، آگاه نیستند.

شبکه خبری ۹ نیوز یک سال گذشته را صرف بررسی این موضوع کرده است که چرا صدها بقایای انسانی در انباری در سایت بریزبن جنوبی این موزه نگهداری می‌شوند.

برخی از مالکان سنتی که می‌دانند چه چیزی در آنجا وجود دارد، حتی وارد ساختمان نمی‌شوند.

شبکه ۹ نیوز فاش کرده است که موزه کوئینزلند بقایای تقریباً ۹۰۰ نفر را در خود جای داده است که اجساد بسیاری از آنها ده‌ها سال پیش از قبرهای تازه یا بیمارستان‌ها به سرقت رفته بود.

این شامل بقایای ۸۳۳ بومی و جزیره‌‌نشین تنگه تورس و ۶۵ فرد از کشورهای اقیانوس آرام است.

این موزه همچنین ۴۴۵ شیء مقدس و مخفی دیگر نیز دارد که برای بازگرداندن آنها بحث‌هایی در حال انجام است.

بخش عمده‌ای از این بقایای انسانی و اشیاء از اواسط دهه ۱۸۰۰ تا اواخر دهه ۱۹۶۰ به منظور مطالعه علمی و نمایش جمع آوری شد‌ه‌ا‌‌ند.

دکتر جمیا باردن، تاریخ‌دان که سال‌ها به بررسی آرشیو موزه‌ها پرداخته است می‌گوید که این مجموعه تلخ به نام علم جمع‌آوری شده است و این واقعاً ناراحت کننده است.

وی تصریح کرد: در گذشته مکتب فکری وجود داشت که حول این ایده ساخته شده بود که نژادها گونه‌های مختلفی هستند، بنابراین تحقیقات زیادی برای اثبات این موضوع انجام شد.

باردن گفت که اجساد اغلب از گورهای تازه جمع آوری شده یا حتی بدون رضایت خانواده‌ها یا جوامع از بیمارستان‌ها ربوده شده‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
ارسال دیدگاه