وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024
» اخبار » دولت رفتار حرفه‌ای سوپرمارکت‌های بزرگ را زیر ذره‌بین می‌برد

تاریخ انتشار : 1402/10/21 - 10:37

دولت رفتار حرفه‌ای سوپرمارکت‌های بزرگ را زیر ذره‌بین می‌برد

صدای استرالیا– دولت آلبانیزی که در تلاش است تا از فشار هزینه‌های زندگی کم کند، بررسی عملکرد سوپرمارکت‌های بزرگ را […]

دولت رفتار حرفه‌ای سوپرمارکت‌های بزرگ را زیر ذره‌بین می‌برد

صدای استرالیا– دولت آلبانیزی که در تلاش است تا از فشار هزینه‌های زندگی کم کند، بررسی عملکرد سوپرمارکت‌های بزرگ را در زمینه قیمت بالای خواربار و مواد غذایی زیر ذره‌بین گذاشته است.

آلبانیزی اعلام کرد که کریگ امرسون، نماینده سابق پارلمان از حزب کارگر، مسوول بررسی منشور رفتار حرفه‌ای فروشگاه‌ها در حوزه مواد غذایی و خواربار شده است.

نخست‌وزیر گفت که دولت همچنین به منظور مقابله با آنچه وی «سوءاستفاده از قدرت» خواند، با کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا همکاری می‌کند.

آلبانیزی تاکید کرد: این وضعیت کاملا غیرقابل قبول است … وقتی سوپرمارکت‌ها موادشان را ارزان‌تر می‌خرند، قیمت‌ها هم باید پایین بیاید و زمانی که چنین اتفاقی نمی‌افتد، پس اشکالی در سیستم وجود دارد. این سوء استفاده از قدرت بازار است.

در سال‌های اخیر تنش‌ها بین تولیدکنندگان افزایش یافته و آنها مدعی هستند که سوپرمارکت‌ها بسیار بیشتر از آنچه به کشاورزان می‌پردازند، از مشتریان‌شان دریافت می‌کنند.

بررسی مدنظر دولت قرار است به این سوال پاسخ دهد که آیا تغییرات اساسی در مقررات ناظر بر صنعت سوپرمارکت به منظور بهبود رفتار خرده‌فروش‌ها و عمده‌فروشان در قبال تامین‌کنندگان‌شان لازم است یا نه.

به گفته آلبانیزی، دولت آماده است که بسته به توصیه‌های این بررسی، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: ما می‌خواهیم که سوپرمارکت‌ها با مشتریان‌شان رفتار مناسب داشته باشند.

بررسی منشور رفتار حرفه‌ای صنعت مواد غذایی و خواربار در ماه اکتبر اعلام شد.

این منشور، رفتار الدی، کلز، وولورث و IGA را در قبال تامین‌کنندگان و مشتریان‌شان را تنظیم می‌کند.

دولت همچنین تغییر منشور رفتار حرفه‌ای را مدنظر دارد؛ به این ترتیب به جای تنظیم این مقررات توسط خود صنعت، الزامات اجباری و روشی برای بازخورد به شکایات مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شود.

همچنین بهبود حقوق مصرف‌کننده در شرایطی که نبود رقابت، منجر به قیمت‌گذاری‌ها و استانداردهای خدمات غیر قابل قبل می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه