وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » درخواست کمیته سنا از دولت برای آزمایش هفته کاری ۴ روزه

تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 10:38

درخواست کمیته سنا از دولت برای آزمایش هفته کاری ۴ روزه

صدای استرالیا– یک کمیته تحقیق مشترک حزب کارگر و سبزها در سنا، از دولت آلبانیزی خواسته است که با بازنگری […]

درخواست کمیته سنا از دولت برای آزمایش هفته کاری 4 روزه

صدای استرالیا– یک کمیته تحقیق مشترک حزب کارگر و سبزها در سنا، از دولت آلبانیزی خواسته است که با بازنگری ۳۸ ساعت کار هفتگی، از اجرای آزمایشی هفته کاری ۴ روزه حمایت کند.

گزارش کمیته مذکور که روز پنج‌شنبه منتشر شد، توصیه می‌کند که قوانین محیط کار به منظور آنچه بحران کارگران دارای مسوولیت مراقبتی خوانده است، مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد.

این گزارش توصیه کرده که دولت از کمیسیون کار منصفانه بخواهد تا با بازنگری عملکرد هفته کاری ۳۸ ساعته تعیین‌شده در استانداردهای ملی استخدام، مجازات‌های سختگیرانه‌تری را برای ساعات کار طولانی اعمال و بر تعهدات کارفرمایان برای اطمینان از ساعات کار ایمن تاکید کند.

در این گزارش آمده است که دولت همچنین باید طرح آزمایشی هفته کاری ۴ روزه را بر اساس مدل ۱۰۰:۸۰:۱۰۰ به اجرا بگذارد. در این مدل، کارکنان ضمن کاهش ساعات کاری به ۸۰ درصد، به میزان ۱۰۰ درصد حقوق خود را نیز دریافت می‌کنند.

باربارا پوکاک، سناتور سبزها و رئیس این کمیته گفت که این گزارش، طرحی است برای انقلاب در قوانین محل کار تا بین مسوولیت‌های کاری و مراقبتی استرالیایی‌ها و به ویژه زنان تعادل برقرار شود.

وی گفت: استرالیا از نظر حمایت از کارگرانی که مسوولیت‌های مراقبتی دارند، قوانینی مغایر با جهان دارد. ما خیلی عقب افتاده‌ایم و بهای آن را به شکل کمبود نیروی کار، فشار کاری و نابرابری جنسیتی می‌پردازیم.

سناتور پوکاک گفت: اکنون زمان ایجاد یک قرارداد اجتماعی نوین مناسب برای محیط‌های کار در قرن بیست و یکم است؛ قراردادای که بار اضافی بر دوش کارگرانی که علاوه بر شغل خود، مسوولیت‌های مراقبتی هم دارند، نمی‌گذارد.

این کمیته توصیه کرده که دولت با همکاری یک دانشگاه، آثار اجرای هفته کاری ۴ روزه را روی بهره‌وری، سلامت و رفاه، فرهنگ محیط کار و برابری جنسیتی اندازه‌گیری کند. طرح آزمایشی مذکور باید در بخش‌ها و مناطق متنوع اجرا شود.

پوکاک گفت که کمیته مذکور شواهدی را از چندین کارفرما دریافت کرده که اجرای هفته کاری ۴ روزه بدون کاهش حقوق، بهره‌وری را افزایش داده است.

این گزارش همچنین خواستار «حق قطع ارتباط» با کار در خارج از ساعات کاری، حرکت به سمت مرخصی والدین با حقوق کامل ۵۲ هفته و افزایش دستمزد کارکنان بخش‌های  مراقبت از کودکان، معلولان و سالمندان شده است.

منبع: AFR


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه