وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » درخواست از دولت نیوساوت‌ولز برای معرفی گذرنامه واکسن

تاریخ انتشار : 1400/05/21 - 12:30

درخواست از دولت نیوساوت‌ولز برای معرفی گذرنامه واکسن

صدای استرالیا– با تداوم تعداد بالای مرگ و میر افراد مبتلا به کووید-۱۹، از دولت نیوساوت‌ولز خواسته شده که اقدام […]

درخواست از دولت نیوساوت‌ولز برای معرفی گذرنامه واکسن

صدای استرالیا– با تداوم تعداد بالای مرگ و میر افراد مبتلا به کووید-۱۹، از دولت نیوساوت‌ولز خواسته شده که اقدام به معرفی گذرنامه واکسن کند.

با وجود برقراری قرنطینه در سرتاسر نیوساوت‌ولز، تعداد موارد ابتلا همچنان بالاست؛ اما گلادیس برجیکیان می‌گوید که قصد انجام اقدامات سختگیرانه‌تر را ندارد؛ مگر اینکه اثر مثبت اقدامات در زمینه جلوگیری از انتقال ویروس، اثبات شده باشد.

در همین حال اندیشکده Committee for Sydney روز چهارشنبه از دولت نیوساوت‌ولز درخواست کرد که گذرنامه‌های واکسیناسیون را به اجرا بگذارد تا زمینه بازگشایی و از سرگیری امن فعالیت‌ها در اجتماع فراهم شود.

احسان ویس‌زاده، معاون مدیر اجرایی این اندیشکده در بیانیه‌ای گفت: در فاز جدید همه‌گیری، مردم این حق را دارند که واکسن نزنند؛ اما این افراد حق ندارند که دیگران را در معرض خطر قرار دهند.

وی افزود: مشخص نیست چرا استفاده از گذرنامه واکسیناسیون در صنایعی که مشغول فعالیتند، مانند خرده‌فروشی‌ها و اماکن کار ضروری، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در همین حال، کارگران ساختمانی از روز گذشته (چهارشنبه) می‌توانند درصورت رعایت الزامات واکسیناسیون، برای مراجعه به محل کار خود از محل زندگی‌شان که می‌تواند جزو مکان‌های پرخطر کرونا باشد، خارج شوند.

در بیست و چهار ساعت منتهی به ۸ عصر دوشنبه، ۳۵۶ مورد ابتلا به کورنا در نیوساوت‌ولز گزارش شده که ۹۷ نفر از آنها، در طول دوره آلودگی‌شان در اجتماع فعالیت و رفت‌وآمد داشته‌اند. در این مدت، ۴ مورد فوت ناشی از کرونا نیز ثبت شده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه