وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » درخواست از استرالیا برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین

تاریخ انتشار : 1401/11/08 - 3:00

درخواست از استرالیا برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین

صدای استرالیا - پیش از سفر هفته آینده پنی وونگ و ریچارد مارلز وزیران امور خارجه و دفاع استرالیا به اروپا در هفته آینده، اوکراین از استرالیا خواست تا کمک‌های نظامی خود را به این کشور افزایش دهد.


صدای استرالیا – پیش از سفر هفته آینده پنی وونگ و ریچارد مارلز وزیران امور خارجه و دفاع استرالیا به اروپا، اوکراین از استرالیا خواست تا کمک‌های نظامی خود را به این کشور افزایش دهد.

استرالیا، بزرگترین کمک‌کننده نظامی به اوکراین در بین کشورهای خارج از ناتو است که موشک‌ها و نفربرهای زرهی بوش‌مستر را برای اوکراین تامین کرده است. گروهی متشکل از ۷۰ نفر از پرسنل نیروی دفاعی استرالیا هم در بریتانیا مستقر شده‌اند تا به آموزش نیروهای اوکراینی کمک کنند.

تحلیلگران می‌گویند تعهد آلمان و آمریکا به تحویل تانک به اوکراین، استرالیا را برای افزایش کمک‌های نظامی خود به کیف تحت فشار قرار می‌دهد.

واسیل میروشنیچنکو سفیر اوکراین در استرالیا روز جمعه گفت که امیدوار است کانبرا کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش دهد.

وی افزود: استرالیا می‌تواند بوش‌مسترهای بیشتری به اوکراین بفرستد. آنچه مهم است این است که استرالیا به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد. ما از کاری که استرالیا تاکنون انجام داده است بسیار سپاسگزاریم، به ویژه آخرین بسته که در ماه اکتبر سال قبل اعلام شد و طی آن ۳۰ بوش‌مستر دیگر به اوکراین اختصاص یافت.

آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین است و پس از آن کشورهای بریتانیا، لهستان، آلمان و کانادا قرار دارند.

استرالیا همچنین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده که شدیدترین تحریم‌هایی است که تاکنون علیه یک دولت خارجی اعمال شده است. همچنین از زمان شروع جنگ اوکراین در حدود یک سال پیش، استرالیا به حدود ۹۰۰۰ پناهنده اوکراینی ویزا داده است.

منبع: صدای آمریکا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه