وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » دانشمند اهل سیدنی فناوری هوشمند مدیریت ترافیک را ابداع کرد

تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 1:20

دانشمند اهل سیدنی فناوری هوشمند مدیریت ترافیک را ابداع کرد

صدای استرالیا- استاد دانشگاهی اهل سیدنی فناوری پیشرفته‌ای را ابداع کرده که می‌تواند مشکل قفل ترافیکی را در جاده‌های استرالیا برطرف کند.


صدای استرالیا- استاد دانشگاهی اهل سیدنی فناوری پیشرفته‌ای را ابداع کرده که می‌تواند مشکل قفل ترافیکی را در جاده‌های استرالیا برطرف کند.

پروفسور وینایاک دیکسیت از دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه نیوساوت‌ولز، از داده‌های جمع‌آوری شده از طریق اپلیکیشن‌های مسیریاب تلفن همراه به منظور بهینه‌سازی چراغ‌های راهنمایی استفاده کرده است.

در سیستم چراغ‌های راهنمایی کنونی از حسگر‌ها یا رساناهای حلقوی تعبیه شده در جاده‌ها برای تعیین زمان تغییر رنگ چراغ استفاده می‌شود. همچنین دوربین‌ها برای ضبط و تجزیه و تحلیل تراکم ترافیکی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما فناوری ابداع شده توسط دیکسیت با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط برنامه‌هایی مانند گوگل مپس و ویز برای شناسایی گلوگاه‌ها و تاخیرها به صورت بلادرنگ استفاده می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: مساله این است که بتوانیم از این داده‌ها برای کنترل و بهینه‌سازی چراغ‌های راهنما استفاده کنیم تا سرعت حرکت مردم بالاتر برود.

اگرچه آشکارسازهای حلقه‌ای در اندازه‌گیری بلادرنگ تراکم ترافیکی مؤثر هستند، اما به گفته دیکسیت، هزینه آنها بالاست و فقط می‌توانند ترافیک را در همان نقطه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند، شناسایی کنند.

وی معتقد است که باید از فناوری هوشمند برای برطرف کردن نقاط ضعف این فناوری‌ها استفاده کرد.

سیستم ابداع شده توسط او تا کنون در هند و اندونزی که شلوغ‌ترین شبکه‌های جاده‌ای جهان را دارند، آزمایش شده است.

وی گفت: ما توانستیم در برخی مناطق میزان تاخیر را از ۱۸ تا ۴۰ درصد کاهش دهیم.

پیتر خوری، سخنگوی انجمن ملی جاده‌ها و رانندگان از این فناوری حمایت کرد و گفت: داده‌ها نقش مهمی در مدیریت ترافیک خواهند داشت و ما باید از هر ابزاری که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه